رمان «ماکارونی با سُس مشاعره» به قلم زهره مسکنی توسط نشر پیدایش روانه بازار کتاب شد.

به گزارش ایلنا، زهره مسکنی با اعلام خبر انتشار رمان «ماکارونی با سُس مشاعره» گفت: پیش‌بینی من این است که خواندن این رمان اگر چه برای گروه سنی نوجوانان نوشته شده، برای بزرگسالان نیز خالی از لطف نباشد.

وی در ادامه افزود: شخصیت‌های این رمان چند نوجوان دختر و پسر هستند که رویدادهای زندگی آن‌ها و خانواده‌هایشان جریان داستان را رقم می‌زند؛ اما محور اصلی آن بر پایه تندرستی جسمی و سلامت روانی افراد در عصر حاضر قرار گرفته است.

مسکنی با اشاره به این موضوع که در حال حاضر سبک زندگی ماشینی موجب بروز مشکل اضافه وزن نوجوانان و نگرانی آنان و دغدغه‌های والدین‌شان شده اضافه کرد: در این رمان علاوه بر این موضوع به برخی مسائل دیگر مورد توجه و نیاز نوجوانان از جمله کتاب و کتاب‌خوانی، ادبیات و شعر، فضای مجازی و رقابت‌ها و هیجانات ویژه این مقطع سنّی پرداخته‌ام.

مسکنی در خصوص نخستین رمان خود بیان کرد: موضوع دیگری که در این رمان مورد توجه قرار داده‌ام، اهمیت توجه به افراد کم‌توان جسمی، نوجوانان نابینا و پرداختن به این موضوع است که معلولیت نه تنها ناتوانی نیست، بلکه یک فرد نابینا می‌تواند قابلیت و فرصت این را داشته باشد که بدون در نظرگرفتن محدودیت‌ها، دارای استقلال، مسئولیت، تعهد و مشارکت اجتماعی بوده و الگوی سایر افراد به ویژه همسالان خود نیز باشد.

انتشارات پیدایش رمان «ماکارونی با سُس مشاعره» را با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت هر جلد ۶۰ هزار تومان در ۱۲۳ صفحه روانه بازار نشر کرده است.