شهاب عباسی از محدودیت‌ها در مجموعه‌های طنز سخن گفت و بیان کرد که این محدودیت‌ها نگران‌کننده است. کارگردان مجموعه «دست‌انداز» که برای نوروز ۱۴۰۰ پخش می‌شود درباره این مجموعه به مهر گفت: این مجموعه از چند آیتم کوتاه تشکیل شده است و فضایی مشابه «خنده بازار» دارد و البته در مضامین تفاوت‌هایی هم ملاحظه می‌شود. وی درباره اینکه مخاطب امروز چقدر از مجموعه‌های آیتمی استقبال می‌کند، تصریح کرد: کارهای آیتمی هنوز با استقبال مواجه می‌شود و مخاطب خود را دارد. به نظرم همه جا می‌شود این آیتم‌های کوتاه را دید، چه در مکان‌های عمومی مثل فروشگاه، مترو و محل کار و چه در خانه، به هر حال مخاطب با آنها ارتباط برقرار می‌کند.

کارگردان «خنده بازار» با اشاره به نگرانی خود از ساخت مجموعه طنز «دست‌انداز» افزود: نگرانی من در مورد محدودیت‌های رو به افزایش و سخت‌گیرانه در زمینه ساخت اثر است که باعث می‌شود ما در حوزه شوخی‌سازی و تامین محتوای سیاسی، فرهنگی و حتی ورزشی محتاطانه‌تر عمل و متاسفانه در پرداخت به موقعیت‌های اجتماعی و موضوعات روز دست به عصا حرکت کنیم. وی اضافه کرد: آرزوی ما این است که بتوانیم شفاف‌تر و راحت‌تر وارد موضوعات مورد نظر مردم شویم چراکه اگر دغدغه‌ها و حرف‌های دل مردم را بیان کنیم حال مردم بهتر خواهد شد و از این نوع شوخی‌ها خوشحال می‌شوند.

این بازیگر و کارگردان درباره شوخی‌هایی که خود مردم در فضای مجازی می‌سازند و منتشر می‌کنند و تولید برنامه در مقایسه با آنها؛ بیان کرد: فضای مجازی کار را سخت می‌کند زیرا علی رغم داشتن آگاهی از موضوعات روز و توانمندی در ساخت آیتم، محدودیت‌هایی در تلویزیون داریم در صورتی که در فضای مجازی و اینستاگرام این حجم از سختی کار وجود ندارد، محدودیتی هم ندارند. اما ما باید با قواعد خاص و چارچوب‌های مشخص با فضای گسترده مجازی رقابت کنیم و همین کار ما را با چالش بیشتری مواجه کرده است. عباسی درباره دلیل رکود مجموعه‌های طنز در چند سال اخیر نیز گفت: یک دلیل همین محدودیت‌هاست، گاهی هم متن‌های محکم و درست نداریم. در عین حال شرایط را هم باید همیشه در نظر گرفت مثل کارگردانی که همه فیلم‌هایش خوب از آب در نمی‌آید در هر کاری هم ممکن است طبق شرایطی که به وجود آمده یک شوخی یا خروجی نهایی، جذاب درنیاید.