عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از وضعیت توزیع شربت «تنتور اوپیوم»، از عرضه این داروی کمیاب با قیمت‌های نجومی در عطاری‌ها پرده برداشت. به گزارش ایلنا، محمد جمالیان، عضو کمیسیون بهداشت مجلس اظهار داشت: به دلیل کاهش اکتشافات تریاک در سال گذشته، تولید شربت اوپیوم با بحران مواجه شد و طبق گزارش وزارت بهداشت، اولویت تولید به داروهای بیهوشی اختصاص یافت.  وی افزود: در حال حاضر مقدار بسیار محدودی از این شربت تنها برای سالمندان و بیماران خاص در کلینیک‌ها توزیع می‌شود. جمالیان با اشاره به گلایه جدی مراکز ترک اعتیاد تصریح کرد: در حالی که کلینیک‌ها با کمبود شدید مواجه‌اند، این دارو در عطاری‌ها با قیمت بیش از ۶ میلیون تومان فروخته می‌شود.  وی این وضعیت را ناشی از عدم نظارت کافی دانست و تاکید کرد که طبق مصوبه کمیسیون بهداشت، فروش داروهای مخدر در خارج از شبکه درمانی جرم است و نهادهای نظارتی باید با قاطعیت نسبت به پلمب واحدهای متخلف 

اقدام کنند.