در حادثه غرق شدن قایق حامل مهاجران غیرقانونی در آب‌های ساحلی ایتالیا دست‌کم ۴۳ تن جان باخته‌اند و احتمال افزایش تلفات وجود دارد. رسانه‌های ایتالیا گزارش دادند که سرنشینان از اتباع ایران، افغانستان و پاکستان بودند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه الجزیره، نیروهای امدادی همچنین موفق به نجات ۸۰ نفر از دریا شده‌اند و ۲۰ نفر نیز به بیمارستان انتقال یافتند. نیروهای امدادی در عین حال نسبت به احتمال افزایش شمار قربانیان این حادثه ابراز نگرانی کرده‌اند.

یک امدادگر گفته است که این قایق بیش از ظرفیت، سرنشین داشته و به دلیل برخورد امواج شدید، شکسته و از هم جدا شده است. بنابراین گزارش، یک نوزاد نیز در میان قربانیان بوده است.

نجات‌یافتگان می‌گویند حدود ۱۴۰ تا ۱۵۰ مهاجر غیرقانونی سوار این قایق کوچک بوده‌اند که به دلیل شرایط بد آب و هوایی در سواحل صخره‌ای شهر «کروتونه»  ایتالیا غرق شده است.

خبرگزاری رسمی ایتالیا ANSA اعلام کرد که با وجود توفانی بودن دریا، جستجوی گارد ساحلی این کشور برای یافتن بازماندگان ادامه دارد.

بنابر گزارش رسانه‌‍‌های ایتالیایی، بسیاری از اجساد در سواحل یک تفریگاه ساحلی در جنوب ایتالیا، در نزدیکی شهر بندری کروتون در کالابریا پیدا شده است.

گارد ساحلی، پلیس و نیروهای آتش‌نشانی همچنان عملیات جستجو و نجات را در زمین و دریا ادامه می‌‎دهند. مشخص نیست که این قایق از کجا حرکت کرده است.

یک خبرگزاری محلی (AGI) گزارش داده است که کشتی در دریای متلاطم و امواج خروشان به صخره برخورد کرده و شکسته است.

برخی از سرنشینان این کشتی جان سالم به‌در برده‌اند بنابراین گزارش، سواحل ایتالیا یکی از اصلی‌ترین مناطق ورود مهاجرانی است که می‌خواهند از طریق دریا وارد اروپا شوند.

مسیر دریای مدیترانه مرگبارترین مسیر مهاجران جهان شناخته می‌شود.