معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی، گفت: شکایت در زمینه اقدامات ترمیمی و زیبایی در ایران در صدر فهرست شکایات پزشکی قرار دارد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا خردمند افزود: در سال ۱۳۹۹ میزان شکایات انتظامی در سازمان نظام پزشکی نسبت به سال ۱۳۹۸ نصف شده بود که علت آن هم گسترش بیماری کرونا بوده که بیماران بابت اعمال الکتیو و غیر اورژانس کمتر به پزشکان مراجعه می‌کردند و بنابراین شکایات انتظامی ما در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸ کاهش ۵۰ داشته است.

رسیدگی به حدوداً 4 هزار پرونده  در هیأت بدوی

او افزود: در هیأت بدوی ما ۳۵۸۲ مورد پرونده موردبررسی قرارگرفته که ۴۴ درصد آن در پاسخ به مراجع قضایی و ۵۶ درصدش انتظامی بوده است. در هیئت تجدیدنظر هم به همین ترتیب بوده یعنی ۵۵ درصد کارشناسی قضایی و ۴۵ درصدش انتظامی بوده است. همچنین در هیئت عالی بیش از ۶۰۰ پرونده را مورد رسیدگی قرار دادیم و در سال جاری هم آمارمان در حال نهایی شدن است.خردمند ادامه داد: یکی از مباحث مهم برخورد با مداخله‌گران غیر پزشکی که در امور پزشکی مداخله می‌کنند، بود که از طرف قوه قضاییه و با همکاری نظام پزشکی با این افراد به صورت جدی برخورد می‌شود.

رشته زنان و زایمان بیشترین شکایت‌ها را دارد

او همچنین گفت: طبق آمارهای بین‌المللی از رشته‌های زنان و زایمان، ارتوپدی و جراحی نسبت به سایر رشته‌ها بیشتر شکایت می‌شود. در ایران هم همین‌طور است. شکایات دندان پزشکی هم در ایران افزایش یافته اما به طور کلی اقدامات ترمیمی و زیبایی در ایران در کنار رشته‌هایی که گفتم در صدر قرار می‌گیرد و افزایش قابل توجهی در این نوع شکایات داریم.