جنگل‌های گچساران بیش از یک هفته است که می‌سوزد. صعب‌العبور بودن منطقه و نبود امکانات و وزش بادهای تند باعث شده آتشی که به جان جنگل‌های زاگرس افتاده بیشتر و سنگین‌تر شود.

مهار بخشی از آتش‌سوزی

حالا اما خبرها از مهار شدن بخشی از آتش‌سوزی حکایت می‌کنند. به گفته مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد آتش‌سوزی در اکثر نقاط نارک و خامی گچساران به استثنای یک نقطه مهار شده است.

به گزارش ایسنا، محمد محمدی افزود: آتش‌سوزی جنگل‌های نارک و خامی گچساران در یک مرحله مهار و کنترل شد اما از ساعت ۱۵ بعد از ظهر سه‌شنبه مجدداً شعله‌ور شد که دوباره نیرو به محل انتقال داده‌ایم.

او اظهار کرد: هم اکنون اکثر نقاطی که در شهرستان گچساران دچار آتش‌سوزی شده‌اند، کنترل شده جز یک نقطه که نیروها در تلاش برای مهار آتش‌سوزی در آن منطقه هستند.

بنا بر گفته‌های مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد در صورتی که شاهد وزش باد نباشیم آتش‌سوزی کامل کنترل می‌شود.

اعزام زبده‌ترین تیم آتش‌نشانی به منطقه

از سوی دیگر، مدیرعامل آتش‌نشانی یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از اعزام یک تیم ۸ نفره تخصصی برای کمک به مهار آتش‌سوزی جنگل‌های نارک گچساران خبر داد.

هاشم یوسفی اظهار کرد: یک تیم ۸ نفره تخصصی جهت اطفای حریق کوه‌های نارک گچساران با بالگرد با دستور شهردار یاسوج و همکاری مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد دیروز ساعت ۶و۳۰ دقیقه صبح چهارشنبه ۲۲ تیرماه اعزام شد.

مدیرعامل آتش‌نشانی یاسوج بیان کرد: این تیم از زبده‌ترین تیم‌های آتش‌نشانی هستند و قطعاً حضور آن‌ها مثمر ثمر خواهد بود.

گفتنی است که آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع ارتفاعات منطقه «نارک» در شهرستان گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد از روز پنجشنبه ۱۷ تیرماه ۱۴۰۰ آغاز شده و پس از 8 شبانه روز و تلاش از زمین و هوا توسط نیروها و بالگردها، به علت وزش باد شدید، دمای هوای ۵۰ درجه سانتی‌گراد، سخت گذر و صعب‌العبور بودن منطقه و شیب تند همچنان این آتش خاموش نشده و آتش به جنگل‌های منطقه حفاظت شده خامی، فتح و مارین رسیده و همچنان ادامه دارد.