رکوردها شکسته می‌شوند. آمارها بالا می‌روند و مردم بیشتری هرروز به خاطر کرونا جان می‌دهند. روز گذشته را «چهارشنبه سیاه کرونا» نامیده‌اند. روزی که 415 نفر از مردم به خاطر کووید-19 چشم از جهان فروبسته‌اند.  بر اساس گفته‌های سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت از روز سه‌شنبه تا ظهر چهارشنبه ۶ هزار و ۸۲۴ بیمار جدید مبتلابه کووید-۱۹ در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران کووید-۱۹ در کشور به ۵۸۸ هزار و ۶۴۸ نفر رسید. به گفته لاری با احتساب 415 نفر کشته‌شده، مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۳۳ هزار و ۷۱۴ نفر رسید. لاری همچنین گفته است ما در یک جنگ تمام عیار با کرونا هستیم و شرط اصلی چیره شدن بر بیماری و حل این چالش ملی و جهانی، تغییر در باور و رفتار تک‌تک مردم و مسئولین است.

پیشی گرفتن آمار تلفات کرونا از جنگ تحمیلی

تهران شرایط خوبی ندارد و مسئولان می‌گویند تهرانی‌ها روزهای بحرانی را می‌گذرانند. در همین رابطه رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: بیش از نیمی از فوتی‌های روزانه کرونا مربوط به تهران است.

رضا کرمی محمدی اعلام کرد: همه باید کرونا را جدی بگیریم، چراکه جدی تلقی نکردن این بیماری به‌زودی سبب تبدیل‌شدن آن به یک فاجعه بین‌المللی خواهد شد و این موضوع بعید و دور از ذهن نیست.

او ادامه داد: متأسفانه درحالی که طی نزدیک به هشت ماه ۳۳هزار نفر از هم‌وطنانمان را به دلیل ابتلا به کرونا از دست دادیم که در جریان جنگ تحمیلی سالانه حدود ۳۰ هزار نفر از رزمندگان و هم‌وطنان ما به شهادت  می‌رسیدند.

پویش استغفار جمعی در یزد!

خبرها از این حکایت می‌کند که در یزد پویشی با عنوان استغفار جمعی برای مبارزه با کرونا آغاز شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه استان یزد با اشاره به نقش دعا در دفع بلا بر اساس آیات و روایات اسلامی گفت: برای نخستین بار پویش «‌استغفار جمعی‌» برای مبارزه با ویروس منحوس کرونا در استان آغاز شد.

حجت‌الاسلام محمد شمس افزود: در این پویش، مردم مومن به‌صورت فردی و خانوادگی با قرائت کلام وحی و سایر ادعیه، رفع بلا را از ذات اقدس حضرت حق مسئلت می‌کنند. او با اشاره به اینکه در هیچ شرایطی نباید از یاد خدا و استعانت از او غافل بود، ادامه داد: مردم ولایتمدار یزد همواره در انجام فرایض دینی و ارزش‌های معنوی پایبند و پیشگام بوده‌اند و در این امر مهم نیز دعا  را فراموش نمی‌کنند.

این مسئول مروج فرهنگ دینی با قدردانی از کادردرمان و مسئولان برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در پیشگیری و مهار کرونا در استان یزد از تشکیل مجدد ستاد مقابله با این ویروس در حوزه‌های علمیه با همکاری روحانیان و طلاب خبر داد.