انتقاد پروانه سلحشوری از احکام صادر شده برای بازداشتی‌های روز کارگر

مقایسه احکام جدید  با احکام اختلاس‌گران قابل‌تاسف است

یک عضو فراکسیون زنان مجلس نسبت به میزان حکم صادر شده برای برخی بازداشتی‌های اخیر انتقاد کرد و از دستگاه‌های مرتبط اعمال رافت اسلامی برای آن‌ها را خواستار شد. به گزارش ایسنا، پروانه سلحشوری ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) اظهار کرد: حسین بن علی (ع) به ما آموخت که اگر دین ندارید آزاده باشید، اما سوال این جا است که ما چقدر به پیام آزادگی امام (ع) گوش جان می‌سپاریم؟ وی با یادآوری  اصل ۲۷ قانون اساسی، بازداشت‌هایی که در روز کارگر انجام شده است را یادآور شد و ضمن انتقاد از میزان حکم‌های صادر شده برای افرادی مانند، مرضیه امیری و عاطفه رنگریز و نوشین جعفری، مقایسه این احکام  با احکامی برای اختلاس‌گران را قابل‌تاسف دانست. این عضو کمیسیون فرهنگی در پایان گفت: آن زمانی که حجت‌الاسلام رئیسی برای ریاست دستگاه قضا آمدند حرف‌های‌شان در دل مردم یادآور عدالت و دادخواهی بود، اما وااسفا که دوباره شاهد تکرار احکامی هستیم که روسای پیشین قوه قضاییه بر آن تاکید داشتند.

    

محکومیت اعضای شورای شهر بابل به ۱۹ سال حبس و ۵۴۰ ضربه شلاق

رئیس‌کل دادگستری مازندران از صدور حکم قطعی اعضای سابق شورای اسلامی شهر بابل خبرداد. به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام اکبری با اعلام این خبر، اظهار کرد: اعضای سابق شورای شهر بابل، به دلیل اتهاماتی از قبیل شرکت در تهیه مخفیانه فیلم مبتذل و مستهجن، تهدید به منظور اخاذی و اخذ وجه، شرکت در تهدید از طریق فیلم به منظور کار غیرقانونی، معاونت از طریق تطمیع، تشویق و فریب در تهدید با فیلم به منظور اخاذی، معاونت در تهیه فیلم و تهدید به منظور انجام کار خلاف نسبت به احدی از شکات و رابطه نامشروع، محکوم شده و رای قطعی در این خصوص صادر شد. وی تصریح کرد: با صدور رای قطعی در شعبه ۲۷ دادگاه تجدید نظر استان مازندران و شعبه ۴۷ دیوان عالی کشور، محکومان جمعاً به ۱۹ سال حبس، ۳۳ سال محرومیت از حقوق اجتماعی و ۵۴۰ ضربه شلاق محکوم شدند.

    

غرق شدگی ۱۰۸۱ نفر در ۱۶۳روز

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به غرق شدگی هزار و ۸۱نفر در محیط‌های آبی در ۱۶۳روز گذشته در سطح کشور گفت: ۶۷۷نفر از این افراد جان خود را از دست داده‌اند. به گزارش ایلنا، مجتبی خالدی با تاکید بر اینکه ۱۴درصد از افراد غرق شده در گروه سنی ۴تا ۱۰سال قرار دارند، اظهار کرد:۲۰درصد مربوط به میانگین سنی ۱۱تا ۲۱ سال، ۱۴درصد مربوط به ۴تا ۱۰سال، ۱۸درصد مربوط به ۳۱تا ۴۰سال، ۲۴درصد مربوط به گروه سنی ۲۱تا ۳۰سال، هشت درصد مربوط به گروه سنی ۴۱تا ۵۰سال، پنج درصد مربوط به کودکان زیر سه سال، پنج درصد مربوط به ۵۱ تا ۶۰سال و  شش درصد مربوط به گروه سنی بالای ۶۱سال و بیشتر هستند.

    

مهلت ۳ ماهه برای مهدکودک‌های غیراستاندارد

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه مهلت سه ماهه برای خانه‌های کودک غیر‌استاندارد در نظر گرفته شده است، گفت: در صورتی که این مراکز برای دریافت مجوز اقدام نکنند تعطیل می‌شوند. حبیب‌الله مسعودی فرید گفت: براساس اعلام شورای انقلاب فرهنگی علاوه بر مهدهای کودک، صدور مجوز محل‌هایی که کودکان را به هر طریقی نگهداری می‌کند با سازمان بهزیستی است.