با حکم رهبر معظم انقلاب انجام شد

انتصاب نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور حکمی حجة‌الاسلام محمد عبادی‌زاده را به عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس منصوب کردند.

    

آیت‌الله جنتی ابقا شد

انتخابات هیأت رئیسه شورای نگهبان صبح دیروز (چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۸) با حضور فقها و حقوقدانان این شورا برگزار شد. در جریان این انتخابات آیت‌الله احمد جنتی با رأی اکثریت اعضا برای یک سال دیگر به عنوان دبیر شورای نگهبان ابقاء شد. در این جلسه همچنین عباسعلی کدخدایی نیز به مدت یک سال دیگر به عنوان قائم مقام دبیر از سوی اعضای شورای نگهبان و همچنین سخنگوی شورا انتخاب شد.  

    

محدودیت تردد ده‌ها دیپلمات ایرانی در آمریکا

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز،  بیش از ده‌ها دیپلمات ایرانی و خانواده‌های آنها که در نیویورک زندگی می‌کنند؛ مشمول محدودیت رفت و آمد در سطح این شهر شده‌اند. بر این اساس دیپلمات‌های ایرانی فقط می‌توانند در حد فاصل مقر سازمان ملل، محل استقرار هیأت نمایندگی ایران، اقامتگاه سفیر ایران در سازمان ملل و فرودگاه جان اف کندی رفت و آمد کنند.

    

موگرینی:

هرگز شرایط به این دشواری نبوده است

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تازه‌ترین اظهارات خود راجع به تنش‌های اخیر گفت: می‌توانم بگویم هرگز شرایط به این دشواری نبوده است. ما هر آنچه که بتوانیم برای نجات برجام انجام می‌دهیم این اتفاق کار آسانی نیست. اگر اروپا نبود، هرگز برجام شکل نمی‌گرفت. بنابراین، انتخاب ما، به عنوان اروپایی‌هایی که در این موضوع متحد هستیم، بسیار روشن است. بنابراین باید کانال‌های ارتباطی باز بماند، همکاری ادامه یابد و در این خصوص  راه‌های دیپلماتیک به کار گرفته شود. ما بازهم از ایران می‌خواهیم به طور کامل به تعهدات خود پایبند باشد.

    

آمریکا دست از فروش سلاح بردارد

محمد جواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان با انتشار تصاویری از آثار جنگ تحمیلی در شهر خرمشهر در دهه ۱۹۸۰ و همچنین بمباران یمن و غزه در صفحه توئیتر خود نوشت: صدام به مدت هشت سال شهرهای کشورمان را به وسیله موشک‌ها و بمب‌هایی که از شرق و غرب تامین می‌شد، نابود کرد اما هیچ کس ابزاری برای دفاع به ما نفروخت. ما هیچ راه دیگری جز اینکه تسلیحات دفاعی خود را بسازیم، نداشتیم. اکنون آنها هستند که اعتراض می‌کنند. آمریکا به جای دامن زدن به این مسئله باید فروش سلاح به افراد مشابه صدام را متوقف کند.

    

توقف صدور ویزا برای ایرانیان توسط دولت پرتغال

به گزارش آسوشیتدپرس، دولت پرتغال اعلام کرد که صدور ویزا برای ایرانیان را به صورت موقت متوقف خواهد کرد. آگوستو سیلوا سانتوز، وزیر خارجه پرتغال در این خصوص گفت: تا اطلاع ثانوی صدور ویزا برای ایرانیان متوقف می‌شود و دلیل این تصمیم مسائل امنیتی است. وی جزئیات بیشتری از این تصمیم را ارائه نکرد.

    

امضای نامه لغو مجازات خاتمی دخالت در امور قواست

حسین مظفر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اقدام تعدادی از نمایندگان مجلس برای جمع‌آوری امضای نامه اعتراض به حکم محمدرضا خاتمی به فارس گفت: قطعا امضای این نامه کار دستی نبوده و به منزله دخالت در امور قوا تلقی می‌شود. این اقدام از روی غلبه احساسات و طرفداری حزبی صورت گرفته است و به همین جهت از جایگاهی برخوردار نیست.