دو دانشجوی خارجی دانشگاه تهران اخلالگر ارزی نبودند

رئیس دانشگاه تهران بازداشت دو دانشجوی خارجی این دانشگاه را اخلال در نظام ارزی، اعلام کرد.

محمود نیلی احمدآبادی در گفت و گو با ایسنا تصریح کرد: این دانشجویان حدود ۲ هزار دلار ارز همراه خود داشتند و برای تبدیل آن به ریال و پرداخت شهریه دانشگاه به خیابان فردوسی تهران مراجعه کرده بودند که بازداشت شدند. وی گفت: باید شرایط لازم برای حضور چهره‌های علمی- بین‌المللی اعم از استاد و دانشجو در کشور فراهم شود و شاهد بروز مشکلات این چنینی برای آنها در داخل کشور نباشیم.

    


تصدی همزمان پست‌های مدیریتی ممنوع است 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که عضویت همزمان مسئولان و مقام‌های کشور در تمامی پست‌های مدیریتی، هیات مدیره شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی و سازمان‌ها ممنوع شود.

به گزارش ایلنا،  نمایندگان در جلسه دیروز مجلس همچنین مقرر کردند دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور بر اجرای این حکم و پیگیری‌های قانونی مربوطه نظارت کنند.

    


حقوق و مزایای مدیران شرکت‌های دولتی اعلام شود

وکلای ملت دولت را موظف کردند که حقوق و مزایای مدیران عاملان شرکت‌های دولتی را اعلام کند. به گزارش ایلنا، نمایندگان در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی، هرگونه فعالیت خارج از وظایف مندرج در اساسنامه و اهداف تعیین‌شده را برای شرکت‌های دولتی، ممنوع کردند.

    


تردید ندارم پالرمو امضا خواهد شد

عضو شورای مشورتی اصلاح طلبان گفت: تردید ندارم که پالرمو درنهایت امضا خواهد شد، اما مخالفان پالرمو و کنوانسیون های مشابه، ابتدا هزینه‌ای را بر کشور تحمیل می‌کنند و سپس به آن تن می‌دهند.

به گزارش ایرنا، عبدالله ناصری تأکید کرد: برجام بسیار زودتر از تحریم‌های بین‌المللی می‌توانست به جمع‌بندی برسد تا زندگی مردم این شرایط را پیدا نکند.

عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان یادآور شد: متاسفانه بخشی از جریان رقیب و تندروها فکر می کنند مردم این آمادگی را دارند که هر هزینه اقتصادی و معیشتی را پرداخت کنند.

    


حسین هدایتی  ۸   اسفند محاکمه می‌شود 

اولین جلسه رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی و ۱۱ متهم دیگر اخلال در نظام اقتصادی، ۸ اسفند برگزار می‌شود. 

به گزارش تسنیم، این جلسه در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی‌مقام برگزار خواهد شد.

حسین هدایتی دولابی، سید مهدی موسوی نژاد، محتبی کیان پیشه، علی اکبر یقینی، حسین شریعتی، امیر توللی، احمد رفیعی، مهدی فتحی، حسین حدادان، نورالدین مقصودیانی، هانیه پهلوان یازده متهم اخلال در نظام اقتصادی کشور هستند که محاکمه خواهند شد.

    


بی‌سروصدا با فساد  برخورد می‌کنیم 

شهردار تهران گفت: در مبارزه با فساد با هیچ‌کس تعارفی نداریم، اما در برخورد با متخلفان سروصدا نمی‌کنیم. 

به گزارش تسنیم، حناچی دیروز در نخستین نشست خبری خود در پاسخ به پرسشی درباره مبارزه با فساد گفت: در این خصوص هیچ تعارفی نداریم و برخورد با متخلفان در حال انجام است اما سروصدا نمی‌کنیم. هر جا امر غیرمتعارفی وجود داشته باشد پیگیری لازم صورت می‌گیرد و در صورت صحت آن برخورد لازم انجام می‌شود.