عضو کمیسیون اجتماعی گفت: در جلسه اخیر کمیسیون به این نتیجه رسیدیم که تعطیلی روز شنبه به مطالبات مردمی و شرایط حفظ روابط اقتصادی خارجی نزدیک‌تر است و استعلام‌هایی که در این خصوص از مراجع عظام صورت گرفته نیز مثبت است. به گزارش ایلنا، حجت الاسلام سیدسلمان ذاکر در خصوص طرح افزایش تعطیلات آخر هفته، گفت: ما باید در زمان تصمیم گیری مسائل مختلف و جنبه های متعدد موضوع را در نظر بگیریم یکی از موارد همین موضوع ارتباطات اقتصادی و تجاری با جهان است که ما باید به فکر تقویت و گسترش آن باشیم در حالیکه الان با این شرایط اگر پنجشنبه‌ها هم مانند جمعه تعطیل شود، ۴ روز ارتباط ما با دنیا قطع خواهد شد و این اصلا به نفع اقتصاد ما نیست. وی افزود: با صحبت‌هایی که روز یکشنبه در کمیسیون اجتماعی داشتیم نتیجه این شد که بخش خصوصی و اتاق بازرگانی نظرشان این است که شنبه تعطیل باشد نه پنجشنبه؛ من فکر می‌کنم از بعد اقتصادی تعطیلی شنبه و جمعه می‌تواند گره‌گشا باشد که هم اقتصاد و هم نشاط مردم را تامین کند و هم تجار و بازرگانان بتوانند به راحتی فعالیت خود را با دنیا داشته باشند.

تعطیلی شنبه به مطالبات مردمی نزدیک‌تر است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: در جلسه روز یکشنبه به این نتیجه رسیدیم که تعطیلی روز شنبه به مطالبات مردمی و شرایط حفظ روابط اقتصادی خارجی نزدیک‌تر است. البته استعلام‌هایی از مراجع عظام صورت گرفته که فکر می‌کنم نتیجه مثبت است و تعطیلی شنبه بلامانع است، اتاق بازرگانی هم از زبان آن‌ها استعلام هایی از دفتر رهبری دارند که ان‌شاءالله بتوانیم به جمع‌بندی برسیم و بتوانیم بهره‌وری را ارتقاء دهیم.

وی تاکید کرد: البته این قانون و تعطیلی‌ها استثنائاتی هم دارند و دستگاه‌های خدماتی از شمولیت این قانون مستثنی می‌شوند و ممکن است بانک‌ها هم یکی از این استثنائات باشند که البته باید ببینیم در صحن علنی یا در زمان تنظیم آیین نامه اجرایی توسط دولت چه اتفاقی رخ خواهد داد.