چهار مقام آمریکایی به شبکه ان‌بی‌سی گفتند مقامات این کشور انتظار دارند که گستره پاسخ اسرائیل به حمله روز شنبه ایران به اهدافی در اراضی اشغالی، محدود و احتمالا شامل حمله علیه نیرو‌های نظامی و «نیرو‌های نیابتی تحت حمایت ایران» در خارج از ایران باشد.

به گزارش ایسنا، یک رسانه آمریکایی در گزارشی مطرح کرد مقامات آمریکایی می‌گویند با آمادگی اسراییل برای پاسخ به حمله احتمالی ایران در روز‌های گذشته، مقامات اسراییلی درباره گزینه‌هایی که برای پاسخ احتمالی در نظر داشتند، به مقامات آمریکایی توضیحاتی ارائه کرده بودند.

این مقامات آمریکایی تاکید کردند که درباره تصمیم نهایی اسرائیل و چگونگی آن توضیحی به آن‌ها داده نشده است و ممکن است گزینه‌ها پس از حمله شامگاه شنبه ایران تغییر یافته باشند. آن‌ها همچنین گفتند که مشخص نیست پاسخ این رژیم چه زمانی خواهد بود، اما هر لحظه ممکن است اتفاق بیفتد.

آنها مدعی هستند به دلیل آن که حملات ایران منجر به کشته شدن ساکنان اراضی اشغالی یا ویرانی‌های گسترده نشده، اسرائیل ممکن است به سراغ گزینه‌های معتدل‌تری، مانند انجام دادن حملاتی در خارج از ایران برود.

سه مقام آمریکایی افزوده‌اند که گزینه‌ها ممکن است شامل حملاتی در داخل سوریه باشد. این مقامات می‌گویند انتظار ندارند که پاسخ اسرائیل هدف قرار دادن مقامات ارشد ایرانی باشد، بلکه در عوض، هدف قرار دادن محموله‌ها یا انبار‌هایی خواهد بود که ادعا می‌شود قطعات پیشرفته موشکی، تسلیحات یا قطعات و تجهیزاتی که از ایران برای حزب‌الله فرستاده می‌شود.

مقامات آمریکایی گفتند که واشنگتن قصد مشارکت در این پاسخ نظامی احتمالی را ندارد. آن‌ها انتظار دارند که اسرائیل اطلاعات مربوط به اقداماتی را که انجام خواهد داد، از پیش با واشنگتن در میان بگذارد، به ویژه اگر برای آمریکایی‌ها در منطقه پیامد‌هایی منفی به همراه داشته باشد.