مدیر مرکز مطالعات خلیج فارس دانشگاه قطر در صفحه‌ی توئیتر خود نوشت: ایران از اینکه نیروهای اسرائیلی را در حالت آماده‌باش مداوم در انتظار یک حمله احتمالی نگه دارد، سود می‌برد زیرا چنین وضعیتی با توجه به درگیری اسرائیلی‌ها در غزه، موجب فرسایش مضاعف نیروهایشان می‌شوند.

به گزارش «انتخاب»، دکتر محجوب الزویری همچنین نوشت: «اظهارات روزافزون اسرائیلی‌ها در مورد حمله احتمالی ایران با هدف مانور روی این روایت است که رژیم اشغالگر در معرض تهدید قرار گرفته است؛ این امر باعث جلب همدلی امریکا و اروپا با آن‌ها می‌شود که دقیقا همان چیزی است که دولت اسرائیل می‌خواهد.

 مهم‌ترین چیز برای آنها منحرف کردن توجهات از تهاجم وحشیانه به غزه است. با این اوصاف، به نظر نمی‌رسد که ایران بخواهد[با حمله به اسرائیل]، آنها را به این هدفشان برساند.»

همزمان آکسیوس خبر داد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل هدف و اطلاعات مربوط به حمله احتمالی جمهوری اسلامی به کشورش را از سوی نهادهای اطلاعاتی آمریکا دریافت کرده و در حال انجام ارزیابی امنیتی در مورد «واکنش پیش‌بینی شده جمهوری اسلامی» است.

این رسانه به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد که تهران از طریق کشور‌های عربی به واشنگتن اطلاع داد که اگر آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل وارد ماجرا شود، پایگاه‌های آمریکا در منطقه مورد حمله قرار خواهند گرفت. یکی از مقامات آمریکایی گفت: «پیام ایران این بود که ما به نیرو‌هایی که به ما حمله می‌کنند حمله خواهیم کرد، سر به سر ما نگذارید تا ما هم سر به سرتان نگذاریم.»

این رسانه نوشت: سه مقام آمریکایی گفتند که در روزهای اخیر ایرانی‌ها به چندین کشور عربی گفته‌اند که علی رغم تلاش‌های ایالات متحده برای فاصله گرفتن از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، تهران همچنان آمریکا را در قبال این حمله که منجر به کشته شدن(شهادت) ژنرال ایرانی شد، مسئول می‌داند.