در پی تیراندازی یک سرباز به هم‌رزمان خود در پادگانی در کرمان پنج سرباز ارتش جانباختند.

همچنین بنا به روایت ایرنا، سرتیپ امیر غلامعلیان فرمانده قرارگاه جنوب شرق ارتش اظهارداشت: فرد ضارب که پنج سرباز وظیفه از همرزمان خود را عصر یکشنبه به گلوله بست، ساعت ۱۶:۳۵ یکشنبه از پست نگهبانی برمی‌گردد و به عللی که هنوز در دست بررسی قرار دارد، شماری از همرزمان خود را به رگبار گلوله بسته و بلافاصله متواری شد.

به گزارش قرارگاه جنوب شرق ارتش مستقر در کرمان، سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش به مناسبت درگذشت شهادت‌گونه تعدادی از سربازان آمادگاه باغین کرمان، پیام تسلیت صادر کرد.

امیر غلامعلیان فرمانده قرارگاه جنوب شرق ارتش با اشاره به بازداشت این سرباز در نزدیکی زرند در بامداد دوشنبه گفت: وی با یک قبضه سلاح و چند تیغه خشاب متواری شده بود که با اقدامات امنیتی و اطلاعاتی، بازداشت شد.

امیر غلامعلیان اظهارداشت که همه پنج فرد جانباخته سرباز وظیفه هستند و این حادثه زخمی نداشته است.

وی گفت: بعد از بازجویی‌های تکمیلی و بررسی‌های کامل اطلاعات تکمیلی درباره این رویداد اطلاع رسانی خواهدشد.

کشف ۱۸۰ تیر جنگی از سرباز فراری ارتش در کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به دستگیری سرباز فراری که روز گذشته اقدام به تیراندازی و کشتن پنج سرباز در آمادگاه ارتش کرده بود گفت: ۱۸۰ تیر جنگی و ۲ قبضه سلاح کلاشینکف، ۶ تیغه خشاب حامل ۱۸۰ تیر جنگی از سرباز متواری ارتش در کرمان کشف شد.

سردار ناصر فرشید روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روز گذشته، در پی وقوع یک مورد تیراندازی توسط یکی از سربازان در آمادگاه باغین که متاسفانه طی آن پنج نفر از کارکنان وظیفه به سبب اصابت گلوله جان خود را از دست دادند، تلاش برای دستگیری قاتل متواری مسلح، در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار داست: درنهایت این فرد متواری در شهرستان زرند از توابع استان کرمان، پس از سرقت مسلحانه ۲ دستگاه خودرو، دستگیر شد.

اسامی جانباختگان حادثه باغین کرمان

اسامی جانباختگان حادثه یکشنبه شب آمادگاه ارتش در باغین کرمان اعلام شد.

بنا به اعلام قرارگاه جنوب شرق ارتش اسامی جانباختگان حادثه باغین کرمان بدین ترتیب است: سرباز وظیفه ابوالفضل زارع از شهربابک، سرباز وظیفه مهدی جعفری از زرند، سرباز وظیفه بن بامین بامری از ایرانشهر، سرباز وظیفه محمدصالح مومنی از شهربابک، سرباز وظیفه رضا طالبی از رفسنجان.

قالیباف: حادثه تروریستی نبود

«محمدباقر قالیباف» در جلسه علنی صبح دیروز (دوشنبه دوم بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر برخی از نمایندگان پیرامون حادثه کشته‌شدن ۵ سرباز در کرمان اظهار کرد: پیگیری‌های لازم انجام شده و فرد مورد نظر نیز دستگیر شده است. 

شهباز حسن‌پور نماینده سیرجان و بردسیر در مجلس در تذکری شفاهی در جلسه علنی ذیروز مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس مجلس بیان کرد: تقاضا دارم به کمیسیون امنیت ملی ماموریت دهید تا حادثه‌ای که عصر یکشنبه در کرمان رخ داد و منجر به کشته شدن پنج سرباز شده است را پیگیری کنند.

حسن‌پور نماینده سیرجان و بردسیر در مجلس اظهار داشت: مردم کرمان در دو هفته گذشته آسیب‌های روحی و روانی زیادی را متحمل شده‌اند. انتظار داریم این موضوع به صورت جدی دنبال شود.

محمدباقر قالیباف در پایان این جلسه در پاسخ به تذکر نماینده سیرجان بیان کرد: این حادثه هیچ ارتباطی با مسائل تروریستی و بحث‌هایی که قبلا در کرمان اتفاق افتاده ندارد.