نماینده شهربابک گفت: دولت برای اینکه افکار عمومی را از فکر اقتصادی منحرف کند تا مردم به این مشکلات توجه نکنند، مسائل حاشیه‌ای درست می‌کند؛ مثل موضوع خودرو یا امر به معروف و حجاب. 

مصطفی رضاحسینی‌قطب‌آبادی در گفت‌وگو با رویداد۲۴ افزود: دولت برای اینکه افکار عمومی را از فکر اقتصادی منحرف کند تا مردم به این مشکلات توجه نکنند، مسائل حاشیه‌ای درست می‌کند؛ مثل موضوع خودرو. آیا خودرو نیاز اصلی مردم است یا غذا، دارو، مسکن و ازدواج جوانان؟ یعنی دولت موضوع خودرو را مطرح می‌کند تا هیاهو در کشور راه بیفتد و افکار عمومی به سمت خودرو متوجه شود و عجیب‌تر اینکه با این وجود، این مشکل هم حل نمی‌شود. یا مثلاً موضوع امر به معروف و حجاب را درست می‌کنند. همه ما به عنوان مسلمان دین، مذهب و اعتقاد داریم و فقط این چند نفر نیستند که از آسمان افتاده و می‌گویند فقط ما مسلمان هستیم. وی که انتقادات جدی بر عملکرد اقتصادی دولت سیزدهم دارد، اینکه چرا دولت سیزدهم با وجود آن همه شعار پرزرق و برق نتوانست اوضاع و احوال کشور را در حوزه اقتصاد بهبود ببخشد، سوال اکثریت قریب به اتفاق مردم است زیرا این موضوع عملاً با سفره مردم مرتبط است. من خودم ریشه و اصل قصه را در ناکارآمدی و ضعف دولت می‌بینم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تأکید کرد: دولت از توان مدیریتی لازم و وجود افراد تمام قد برای امور کشور بی‌بهره است؛ اما این چالش را قبول ندارد و اعتقادش بر این است که ما بهترین هستیم. 

به گفته وی، دلیل اینکه حال و روز اقتصاد ایران نامساعد است، نبود نیروی انسانی متخصص و روی کار آمدن افرادی است که تجربه لازم را ندارند و تعامل قابل ملاحظه‌ای را هم با دیگران از جمله مجلس برقرار نمی‌کنند، هرچند باید بگویم این دولت، مجلس را در شرایط مختلف کنار گذاشت.  نماینده شهربابک ادامه داد: ۴۵ سال از انقلاب می‌گذرد و زمان کمی نیست و برای ما زشت است که در علوم هوا فضا در بعضی بخش‌ها، قله‌های علم را فتح کرده‌ایم، ولی هنوز نتوانسته‌ایم مشکل نان، مسکن، بنزین، اقتصاد و اشتغال مردم را حل کنیم. 

به گفته رضاحسینی‌قطب‌آبادی، با بحث حجاب، افکار عمومی را مشغول و درگیر می‌کنند و برای کشور مشکل، دعوا، درگیری و اختلاف بین مردم به وجود می‌آورند. دولتی که ضعف اقتصادی دارد، مردم را به سمتی می‌برد که بتواند از موضع خود فرار رو به جلو بکند.  عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان خاطرنشان کرد: آثار ضرر، آفت و آسیب بزرگی که متوجه اقتصاد کشور است، سال‌های بعد معلوم می‌شود. تحلیل من این است که دولت نتوانسته به شعارهایش در همه حوزه‌ها عمل کند و چنانکه گفتم تبعاتش در سال‌های بعد به چشم خواهد آمد.