سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به جلسه مشترک این کمیسیون با وزیر خارجه گفت: طبق توضیحات نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، ایران در پیگیری موضوع حقابه هیرمند جدی است.

به گزارش ایلنا، ابوالفضل عمویی در توضیح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، امروز با وزیر امورخارجه و معاونانش جلسه مشترکی برگزار کردند.

وی توضیح داد: در این جلسه، کاظمی قمی نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در افغانستان با تشریح آخرین وضعیت موضوعات دوجانبه در روابط جمهوری اسلامی و افغانستان از جمله پیگیری موضوع حقابه رود هیرمند، گفت که در پیگیری این موضوع جدی هستیم و بازدید هیات ایران از دهراود اجرای بخشی از معاهده توسط هیات حاکمه کابل بود. 

عمویی اضافه کرد: حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه و همکارانش اقدامات وزارت خارجه برای حمایت از ایرانیان خارج از کشور، برگزاری مراسم پیاده روی اربعین حسینی و همچنین اقدامات مقابله ای این وزارتخانه برای مقابله با اهانت به قرآن کریم در کشورهای اروپایی را تشریح کردند. 

وی بیان کرد: باقری معاون سیاسی وزارت خارجه هم به تشریح روند آزادی زندانیان ایرانی در امریکا و آزاد شدن منابع مالی مسدود شده ایران در کره جنوبی و پیگیری رفع تحریم ها پرداخت؛ نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هم با تبیین نظرات خود بر همکاری مجلس با وزارت امور خارجه در تصویب «لایحه حمایت از ایرانیان خارج از کشور» تاکید کرده و از اقدامات وزارت خارجه در جهت تامین منافع ملی تقدیر کردند.