رئیس‌جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران نظامی مردم‌سالار است و در 44 سال سپری شده از پیروزی انقلاب اسلامی همواره رأی مردم، تمامی نهادهای جمهوری اسلامی را شکل داده است.

سید ابراهیم رئیسی که به دعوت رسمی «دانیل اورتگا» رئیس جمهور نیکاراگوئه به این کشور سفر کرده است، در جمع گروهی از جوانان نیکاراگوئه‌ای، با اشاره به همزمانی پیروزی انقلاب اسلامی ایران و انقلاب نیکاراگوئه و تاثیر متقابل این دو انقلاب از قهرمانان ملی مبارزه با امپریالیسم در دو کشور تجلیل کرد.

وی ایستادگی مردم نیکاراگوئه مقابل زیاده‌خواهی و استکبار را رمز پیروزی این ملت عنوان و تصریح کرد: استقلال‌خواهی، آزادی‌خواهی و عدالت‌طلبی وجه مشترک انقلاب‌های مردم ایران و نیکاراگوئه است.

رئیس جمهور ادعای دموکراسی و حقوق بشر غربی‌ها را دروغین خواند و گفت: غربی‌ها به ویژه آمریکایی‌ها باید به نظام‌های برآمده از رأی مردم احترام بگذارند، اما برعکس عمل می‌کنند. آمریکا می‌خواست با تحریم و تهدید ملت ما را متوقف کند، اما ملت ما نه تنها متوقف نشد بلکه از تهدید و تحریم برای خود فرصت ساخت و به پیشرفت رسید.

رئیس جمهور با اشاره به نقش آمریکایی‌ها در ایجاد داعش و سیاست جمهوری اسلامی در مبارزه با تروریسم گفت: آنها ادعای مبارزه با تروریسم دارند، اما قهرمان مبارزه با تروریسم یعنی حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساندند.

رئیسی همچنین روابط میان ایران و نیکاراگوئه را راهبردی توصیف کرد و افزود: جمهوری اسلامی برای توسعه روابط میان دو کشور در تمامی حوزه‌ها به ویژه در حوزه علم و فناوری آمادگی دارد.

رئیس‌جمهور نیکاراگوئه نیز در این مراسم با اشاره به همزمانی انقلاب ایران و نیکاراگوئه گفت: انقلاب دو کشور دارای ریشه‌های قوی در مسیر مبارزه با استیلاطلبی سلطه‌گران و به خصوص آمریکا بود که همواره به دنبال تحمیل خواست خود به دیگران بوده و هستند.

دانیل اورتگا سلطه‌طلبی را جزء ماهیت امپریالیسم دانست و افزود: مستکبرین به بهانه حقوق بشر و دمکراسی به کشورهای مستقل فشار می‌آوردند، اما ما همچنان با قدرت مقابل آنها ایستاده‌ایم. اورتگا در بخش پایانی سخنان خود با تمجید از قهرمانان ملی دو کشور، جنایت آمریکایی‌ها در به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی را محکوم و به احترام قهرمان ایرانی مبارزه با تروریسم یک دقیقه سکوت اعلام کرد و سخنان خود را با سردادن شعار زنده باد ایران و زنده باد یاد قاسم سلیمانی به پایان برد.