معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه تأکید کرد: امروز سازمان زندان‌ها و مدیریت زندانبانی ما از درجه و اعتبار مناسبی برخوردار است.

به گزارش ایلنا، کاظم غریب‌آبادی در مراسم گردهمایی هم‌افزایی توسعه اشتغال زندانیان، گفت: امروز براساس مشاهدات عینی از زندان‌های کشور و دیگر جوامع می‌گویم که ما در جمهوری اسلامی ایران، نگاهمان به زندانی و زندانبانی کاملا انسانی و اسلامی است. اینجا نگاه تحکمی و برخوردی ابدا وجود ندارد و اتفاقا مورد انتقاد قرار می‌گیریم که چرا اینقدر برای زندانیان تسهیلات قائل شده‌ایم و چرا با رأفت با آنان برخورد می‌کنیم.

وی افزود: با نهادهای ارفاقی مختلف تلاش کرده‌ایم جمعیتی کیفری زندان‌ها را کاهش دهیم، چون نگاهمان اسلامی و انسانی است و این رویه را ادامه می‌دهیم.

غریب‌آبادی اضافه کرد: رویکرد حمایتی سازمان زندان‌ها قطعا متعالی است؛ شما ببینید زندانی ما همان غذایی را می‌خورد که زندانبان ما می‌خورد. امکانات بهداشتی و سلامتی آنان مناسب است.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه با بیان اینکه رسیدگی‌های قضایی ما از زندانیان به طور مرتب ادامه دارد، گفت: شما چنین حمایتی را در کشورهای مدعی نمی بینید. عفو و نهادهای متعدد ارفاقی برای آزادی زندانیان در ایران کم نظیر است. این موضوعات، در کنار حرفه‌آموزی و اشتغال موجب اقدامات مناسبی در زندان‌های کشور شده است.

وی تأکید کرد: در کمترین کشوری اینگونه حمایتی که ما از خانواده‌های زندانیان داریم، وجود دارد. امروز سازمان زندان‌ها و مدیریت زندانبانی ما دارای درجه و اعتبار است. البته اقداماتمان را کمتر در معرض دید داخل و خارجی‌ها قرار داده‌ایم. شاید در شرایط عادی نیازی نباشد راجع به زندانبانی اقدامات تبلیغی کنیم اما وقتی ادعای مخالف علیه ما دارند و دروغ می‌گویند، پس رویکرد ما باید درصدد روشنگری از زندانبانی درست و انسانی‌ و اسلامی مان باشد.

دبیر ستاد حقوق بشر به مدیران سازمان زندان‌ها توصیه کرد که به رویکرد خود مبنی بر اینکه متهمان و محکومان امانت نزد آنان می باشند، ادامه دهند و مشکلات آنان را به واحدهای قضایی و غیر قضایی برای رسیدگی منتقل کنند.