رئیس‌جمهور تاکید کرد: من از آمریکایی‌ها متعجبم از یک طرف پیغام می‌فرستند که ما برای مذاکره و توافق آماده‌ایم و از طرف دیگر بر لیست تحریم‌ها می‌افزایند.

به گزارش ایلنا، سیدابراهیم رئیسی در اجتماع مردمی هسته‌های جهاد و پیشرفت در حسینیه جماران همزمان با سالروز صدور فرمان امام راحل در تشکیل جهاد سازندگی و با یاد همه شهدای جهادگر گفت: جهاد سازندگی نقش مهمی در دوران دفاع مقدس، ایجاد امید در دل مستضعفان و محرومان، ناامید کردن دشمنان و خلاقیت، نوآوری و ابتکار عمل در شهر و روستا داشت.

وی از جهاد سازندگی به عنوان شجره طیبه امام راحل یاد کرد و اظهار داشت: دولت از گروه‌های جهادی حمایت‌های مالی و حقوقی می‌کند و ما به همین منظور شورای جهاد سازندگی را بنیاد نهادیم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: هر زمان به سخنان پیر جماران و جانشین برحق ایشان عمل کردیم در آن حوزه‌ها موفق بودیم و هر جا برخی به نسخه دیگران عمل کردند آن جا موفقیتی حاصل نشد.

به گفته رئیسی، بهره‌گیری از آموخته‌ها و اندوخته‌های دیگران کار بسیار درستی است، ولی باید نسبت به نسخه دیگران درست عمل کنیم به همین منظور نیروهای افتخارآمیز ما در دانشگاه‌ها باید این موارد را رصد کنند.

وی با اشاره به بازدید خود از شرکت هواپیماسازی در اصفهان تصریح کرد: با کار شبانه‌روزی عده‌ای جهادگر ما ظرفیت تولید هواپیمایی با ۷۲ سرنشین را در کشور را داریم که هم امکان استفاده در داخل و هم امکان صادرات آن وجود دارد.

رئیس‌جمهور با تاکید بر ضرورت تحول شناختی، تحول در ساختارها و تحول در فرآیندها خاطرنشان کرد: بعضی فرآیندها مردم را ناامید می‌کند به عنوان مثال و به اعتقاد برخی کارشناسان اکنون به میزان ۵۰ سال طرح نیمه تمام در کشور داریم که باید با یک نگاه جهادی این گره‌ها باز شود.

رئیسی با بیان اینکه امروز در همه عرصه‌ها دست برتر از آن جبهه اسلامی است، ابراز داشت: وقتی آمریکایی‌ها رسما اعلام می‌کنند که فشار حداکثری مفتضاحانه شکست خورده است، معنای این حرف، آن است که انقلاب اسلامی راه پیروزی و پیشرفت را دارد طی می‌کند و آمریکایی‌ها در حال افول و ضعف هستند.

وی با بیان اینکه تحریم‌ها تاکنون نتوانسته است ما را محدود کند، عنوان کرد: ما با حرکت جهادی توانستیم راه برون‌رفت از تحریم‌ها را دنبال کنیم.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه باید تحریم‌ها را خنثی کرد، یادآور شد: من از آمریکایی‌ها متعجبم از یک طرف پیغام می‌فرستند که ما برای مذاکره و توافق آماده‌ایم و از طرف دیگر بر لیست تحریم‌ها می‌افزایند.

رئیسی با انتقاد از عملکرد مقامات کاخ سفید بیان کرد: دنیا باید به ما حق بدهد که نباید به آمریکایی‌ها اعتماد کنیم، زیرا آنان میثاق شکنند.

وی با تاکید بر این که محور برای حرکت کشور تولید است، وی: گروه‌های جهادی در رونق تولید حرکت ماندگاری انجام دهند تا با فعال شدن اقتصاد روستا، روستایی در روستا بماند.

به گفته رئیس‌جمهور، گروه‌های جهادی برای تولید با تکیه بر علم و فناوری پایه بسیج شود.

رئیسی با تاکید بر ضرورت اشتغال‌زایی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و جلوگیری از خروج کشور آنها، گفت: باید به حدی در کشور در حوزه‌های فناوری جاذبه ایجاد کنیم که فارغ التحصیلان دانشگاهی نه تنها از کشور خارج نشوند بلکه آنها که به خارج رفته اند بازگردند.

وی افزود: در حوزه کشاورزی و تامین مواد غذایی نیازمند استقلال هستیم و این نیازمند کار جهادی است.

رئیس‌جمهور با اشاره به ضرورت اشتغال‌زایی برای حداقل یک میلیون نفر سالانه در کشور اظهار داشت: باید با یک کار جهادی به ویژه در روستاها اشتغال خانگی و صنایع دستی را رونق دهیم.

رئیسی با تاکید بر این که باید سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور تولید شود، تصریح کرد: در این حوزه هم نیازمند یک حرکت جهادی هستیم و از همه کسانی که تجربه مسکن سازی دارند استقبال می‌کنیم.

وی کاهش چشمگیر تلفات ناشی از ویروس کرونا را نتیجه کار جهادی دانست و خاطرنشان کرد: ما در عرصه‌های دیگر هم حتما می‌توانیم موفق شویم، زیرا ما از پیروان مکتب ما می‌توانیم شهید سلیمانی هستیم.

رئیس‌جمهور استعدادیابی را هم یکی از کارهای جهادی دانست و با تاکید بر ضرورت پیوند دانشگاه با روستا، صنعت و کشاورزی و تولید ابراز داشت: پایان‌نامه‌های دانشگاهی باید وارد زندگی مردم شود و دانش و توانایی ضمیمه کارهای اجرایی باشد.

رئیسی مناطق آزاد و گردشگری را از دیگر ظرفیت‌ها برای فعالیت گروه‌های جهادی برشمرد و بیان کرد: نیروهای جهادی بسیجی و طلبه با جهاد تبیین باید روشنگری کنند.

در این نشست که با حضور تعدادی از وزرا، مسئولان کشور و جمعی از گروه‌ها و تشکل‌های جهادی در حسینیه امام خمینی برگزار شد، ۶۵۰ نفر از گروه‌ها و تشکل‌های مردمی و جهاد سازندگی در آن حضور داشتند و ۱۰ نفر از آنها به نمایندگی از این گروه‌ها، دغدغه‌ها، مسائل و مشکلات‌شان را مطرح کردند.

در پایان این مراسم، از برخی نمایندگان گروه‌های جهادی و خانواده شهدای جهاد سازندگی با اهدای لوح تجلیل و تقدیر  شد.