اروپا امیدوار به تداوم معافیت‌های نفتی است

عبدالرضا فرجی‌راد، سفیر اسبق ایران در نروژ و مجارستان با رد توطئه سرگرم‌سازی و ایفای نقش پلیس خوب از سوی اروپا گفت: اروپا به دنبال سرکار گذاشتن ایران و ایفای نقش پلیس خوب نیست. ترس از تحریم، فشار روزافزون از سوی ایالات متحده و ایجاد گشایش‌های نفتی باعث شده اروپایی‌ها دست به ریسک نزنند. آنها امیدوارند معافیت‌ها تا پایان دوره اخیر ریاست‌جمهوری ترامپ ادامه داشته باشد. اتحادیه اروپا با توجه به فشارهایی که تحمل کرده یا قرار بود تحمل کند، احساس می‌کند در پی صدور این مجوزهای موقت، فضای تنفسی برای ایران ایجاد شده است.  


طرح سه استیضاح در دست هیأت رئیسه مجلس

علی‌اصغر یوسف‌نژاد، عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به طرح استیضاح‌های جدید از سوی نمایندگان مجلس، به تسنیم گفت: استیضاح وزیر جهاد کشاورزی با امضای 23 تن از نمایندگان، طرح استیضاح وزیر علوم با 45 امضا و طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش نیز با 60 امضا تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس شده که در جلسه علنی روز یکشنبه (11 آذر) پارلمان اعلام وصول می‌شود. پس از اعلام وصول، طرح‌ها جهت رسیدگی و اعلام نظر، به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع می‌شود. این کمیسیون‌ها 10 روز فرصت دارند تا نتیجه را به هیئت‌رئیسه اعلام کنند.  


توهمات عده‌ای  با روح و روان جامعه بازی می‌کند

محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به جنگ روانی که در خصوص اعمال تحریم از سوی دولت آمریکا به راه افتاده است، گفت: باید تلاش کنیم عده‌ای دست از توهماتی که با روح و روان جامعه بازی می‌کند، مانند این که تحریم‌ها سخت است و درآینده شرایط دشواری خواهیم داشت، بردارند. بیان چنین حرف‌هایی باعث می‌شود که تلقی از آینده در ذهن مردم منفی شود و رو به ذخیره کردن ارز و کالا بیاورند. باید نقدینگی موجود را به کنترل در بیاوریم و در بحث افزایش هزینه‌های تولید نیز باید ما به تفاوت‌ها را پرداخت کنیم که یکی از مهم‌ترین محورهای مهار تورم است. 


عطریانفر:

استیضاح ظریف قطعا شکست می‌خورد

محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی به ایرنا گفت: اگر استیضاح عملیاتی و در صحن مجلس مطرح شود قطعا شکست می‌خورد و وزیر امور خارجه با اقتدار بیشتری به کار خود ادامه می‌دهد. اثبات وجود پولشویی در کشور موردی نیست که نمایندگان برای آن خواستار ارائه سند از وزیر امور خارجه باشند. بخش مهمی از اقدامات دستگاه قضایی در بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی مربوط به پولشویی در کشور است. «حضرات نمایندگان» در چهارچوب تکالیف قانونی فقط می‌توانند درباره موفقیت یا احتمال ناکارآمدی دفاتر نمایندگی ایران در کشور‌های مختلف یا دیپلماسی سوال کنند.    


طرح چهار ماده‌ای ایران تنها گزینه برای یمن است

محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در پیامی در صفحه توئیتر خود به یکی از توئیت‌های قدیمی‌اش درباره راه‌حل پایان دادن به یحران یمن اشاره کرده و نوشت: «من این را پیش از این در آوریل 2015 درباره بحران یمن گفته بودم. امروز نیز پس از رنج و عذاب وحشتناک انسانی و جنایات جنگی بی‌اندازه ائتلاف سعودی و همدستان آمریکایی‌اش (در یمن) و تلاش‌ها برای کتمان کردن جنایات آنها از طریق طرح اتهامات واهی علیه ایران، تاکید می‌کنم که طرح چهار ماده‌ای ایران همچنان تنها گزینه قابل قبول (برای یمن) است.»  


خداوند به نمایندگان مجلس موقعیت‌شناسی بدهد

حجت الاسلام علم الهدی، امام جمعه مشهد گفت: این درست نیست که امروز مسئولان و مجلس ما دنبال اروپایی‌ها راه بیافتند و به لبخند آنها راضی شوند و به نشست دور میز آنها دل ببندند. این اقدامات جای تاسف دارد و امیدواریم خداوند به نمایندگان مجلس موقعیت‌شناسی بدهد تا مجلس را مدرس‌وار اداره کنند و مسئولان ما نیز با بصیریت دشمنی‌ها را تشخیص دهند.