جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا قرار است امروز برای رایزنی درباره ایران با سران سه کشور فرانسه، انگلیس و آلمان دیدار کند. جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید با اعلام این خبر گفته هدف از این دیدار، رسیدن به یک «موضع مشترک مذاکره‌ای» درباره نحوه رسیدگی به مسئله برنامه هسته‌ای ایران است.سالیوان چند روز پیش گفته بود که رئیس‌جمهور آمریکا خواستار هماهنگ‌سازی سیاست‌هایش با طرف‌های اروپایی و رسیدن به جبهه‌ای متحد با آنها در قبال ایران است. از سوی دیگرعلی باقری کنی،معاون سیاسی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از ترک بروکسل به مسکو رفت.او با سرگئی ریابکوف همتای روسی خود و مذاکره کننده ارشد هسته‌ای روز جمعه در وزارت خارجه روسیه در باره ساز و کارهای لغو تحریم های غیر قانونی علیه ملت ایران رایزنی کرد.معاون سیاسی وزیرامورخارجه در بدو ورود به مسکو گفت: مذاکرات درباره لغو تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی آمریکا با حضور سه کشور اروپایی، چین و روسیه از سر گرفته خواهد شد.

به گزارش ایسنا، علی باقری پیش از ترک بروکسل در دیدار با دبیرکل وزارت امور خارجه بلژیک درباره مذاکرات برجامی و مجموعه‌ای از مسائل دوجانبه، افغانستان و مسائل بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

باقری در توئیتر نوشته بود: گفتگویی جدی و سازنده با انریکه مورا در مورد عناصر ضروری مذاکرات موفق داشتم.وی افزود: توافق کردیم‌ پیش‌ از پایان ماه نوامبر مذاکرات را شروع کنیم. تاریخ دقیق هفته بعد اعلام خواهد شد.

اما سخنگوی اتحادیه اروپا اعلام کرد: برای تعیین تاریخ از سرگیری مذاکرات وین در اسرع وقت در تلاشیم.سخنگوی سرویس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یک کنفرانس خبری به بیان مطالبی درباره مذاکرات اخیر مقامات اتحادیه اروپا با هیات دیپلماتیک ایرانی در بروکسل درباره ازسرگیری مذاکرات احیای برجام پرداخت.به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، پیتر استانو، سخنگوی اتحادیه اروپا روز جمعه گفت: ایران و قدرت‌های جهانی که به دنبال احیای توافق هسته‌ای هستند، در تلاشند بر سر تاریخی برای از سرگیری مذاکرات وین در اسرع وقت، توافق کنند.به گفته استانو، دیدارعلی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران با مقامات اتحادیه اروپا در بروکسل در این باره، «کارآمد» بوده است.

برگزاری دور هفتم این مذاکرات تا پس از تشکیل دولت سید ابراهیم رئیسی، به تاخیر افتاد. مقامات ایران همچنین اخیرا مطرح کرده بودند مشغول بررسی نتایج حاصل از شش دور مذاکرات وین هستند و به محض پایات یافتن این بررسی ها، ایران آماده مشارکت در مذاکرات خواهد بود. مذاکرات وین در این راستا پیش می رود که بتواند از طریق اقداماتی هماهنگ شده، موجب بازگشت دوجانبه آمریکا و ایران به پایبندی کامل به توافق هسته‌ای شود.