نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس روز گذشته در خصوص وضعیت ناآرامی‌های اخیر در برخی شهرهای کشور از جمله ایذه گفت: تا جایی که من اطلاع دارم اینترنت ایذه همچنان قطع است.

به گزارش برنا، عبدالله ایزدپناه ادامه داد: در پی این ناآرامی‌ها و درگیری‌ها در شهرستان ایذه عده‌ای مجروح شدند و یک نفر هم جان باخت که این حادثه و نوع کشته شدن این فرد در دست بررسی است.

وی بیان کرد: با تدبیر نیرو‌های امنیتی و شورای تامین و استاندار و با حضور بنده جلساتی را با بزرگان و سران قبایل برگزار کردیم و سرکشی به خانواده مقتول داشتم و از نزدیک با خانواده فرد کشته شده گفتگو کردم. اکنون شهر اوضاع آرامی را سپری می‌کند.

به گفته ایزدپناه، مردم روز یکشنبه، سوم مرداد به حمایت از نظام و در راستای محکوم کردن فتنه‌گران یک راهپیمایی در ایذه برگزار کردند.

او درخصوص وضعیت بازداشت شده‌ها درایذه گفت: تعدادی از افراد بازداشت شده آزاد شده‌اند و پرونده برخی دیگر نیاز به بررسی دارد.

۷۵ درصد بازداشتی‌های حوادث اخیر دشت‌آزادگان آزاد شدند‌

فرماندار دشت آزادگان نیز با عذرخواهی از مردم شریف دشت آزادگان به ‌دلیل اتفاقات اخیر که متاسفانه توسط برخی برهم‌زنندگان نظم عمومی رخ داد، افزود: درجهت ایجاد آرامش و با توجه به دستور رئیس قوه قضائیه و پیگیری‌های صورت گرفته از طریق اعضای شورای تامین شهرستان مبنی بر ندامت بعضی افراد و عدم مشارکت بعضی از این افراد در خسارات وارده، اکثر بازداشت‌شدگان تجمعات روزهای اخیر با همکاری و هماهنگی و نظرمثبت دادگستری شهرستان آزاد شدند.

حمید سیلاوی که با تسنیم گفت‌وگو می‌کرد، افزود: بیش از 75 درصد بازداشتی‌ها آزاد شدند و در روزهای سه شنبه و چهارشنبه این هفته سعی شده با همت دادستان شهرستان بقیه بازداشت‌شدگان آزاد شوند.

وی عنوان کرد: از همه خانواده‌های محترم بازداشت‌شدگان تقاضا می‌شود با مراجعه به ناجا یا دادسرای دادگستری شهرستان نسبت به پیگیری آزادی آنان اقدام کنند.

اطلاعی از قطع اینترنت در تبریز ندارم

در خبری دیگر، محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز در مجلس با بیان اینکه جو آرامی در تبریز حاکم است، به برنا گفت: این اعتراضات به گونه‌ای نبود که درگیری در آن وجود داشته باشد و پس از فراخوانی که در داخل و خارج داده شد در همان ساعت اولیه مردم پراکنده شدند.

وی در خصوص تعداد بازداشتی‌ها در تبریز بیان کرد: طبیعتا به صورت متفرقه ممکن است افرادی بازداشت شده باشند.

فرهنگی در خصوص قطعی اینترنت در تبریز هم گفت: اطلاعی از قطعی اینترنت در تبریز و اینکه آیا قطعی برای همان محدوده خاص بوده و یا وسیع‌تر از آن ندارم؛ زیرا قاعدتا نهادهای خاصی مسئول این کار هستند.