نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: مدیریت بازار باید در دستان یک جریان ارزشی باشد تا در مقاطع حساس بتواند حکیمانه رفتار کند، بنابراین تشکیل یک هیئت اندیشه‌ورز به منظور پرکردن برخی از خلاء‌ها برای برخورداری از یک مدیریت صحیح ضروری است.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در دیدار با رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور با اشاره به اصناف و بازاریان اظهار داشت: برخورداری مجموعه اصناف و بازاریان از افراد معتقد به دین و ارزش‌های اسلامی و همچنین وجود افراد خداباور در این قشر از جامعه خیرات و برکات بسیاری را برای نظام اسلامی به همراه داشته که تقویت روزافزون این مهم باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی افزود: به برکت انقلاب اسلامی، فرهنگ دینی و اسلامی در میان کسبه رواج یافت و تحول اساسی در بازاریان و اصناف به وجود آمد و آنچه که اهمیت دارد تقویت صداقت، امانت‌داری و مقید به حلال و حرام بودن در کاسبی است که خوشبختانه این موارد در بازاریان و کسبه ما وجود دارد. وی ادامه داد: وجود قیمت‌های متعدد در برخی کالاها امروز مردم را آزار می‌دهد که بسیج اصناف با ورود به این موضوع باید میدان‌داری کند تا بتوان از یک مدیریت یکپارچه در بازار برخوردار شویم.

دری نجف‌آبادی افزود: متأسفانه امروز دشمن با ترویج پوشاک غربی به دنبال ضربه زدن به عفاف و حجاب ایرانی است، از این رو ترویج و گسترش فرهنگ سبک زندگی اسلامی و حمایت از حجاب و عفاف یکی از ضروریات جامعه به شمار می‌رود که یکی از ابعاد آن تولید پوشاک و لباس به این سبک است.

وی تصریح کرد: تمامی دستگاه‌ها باید به این مسئله توجه داشته باشند که ترویج فرهنگ غرب و سبک زندگی غربی خیانت به نظام اسلامی و آرمان‌های شهداست چراکه این موضوع علاوه بر لطمات کوتاه‌مدت آسیب‌های بلندمدتی را هم به دنبال دارد.