مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: یک شناور باری ایرانی عصر روز یکشنبه حوالی دهانه خور عبداله و نزدیکی بندر ام قصر عراق در شمال غرب خلیج فارس غرق شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی خرمشهر، نوراله اسعدی بیان کرد: شناور باری «توران» که ١٠ آذر از بندر خرمشهر به سوی بندر ام‌القصر عراق حرکت کرده بود عصر امروز در حوالی خور عبداله غرق شد.

وی افزود: خوشبختانه با حضور به موقع شناورهای امداد و نجات عراق، تمام سرنشینان این شناور نجات پیدا کردند.

اسعدی گفت: هنوز دلیل دقیق این حادثه مشخص نیست و پس از بررسی سانحه توسط سازمان بنادر و دریانوردی مشخص و اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر افزود: امروز شرایط جوی در این مسیر دریایی نامساعد گزارش شده و امکان دارد یکی از دلایل بروز این سانحه توفانی بودن دریا بوده باشد.

شناور باری به نام «بهبهان» نیز که با حمل بار مصالح ساختمانی و سرامیک از بندر خرمشهر عازم بندر ام‌القصر عراق بود ۱۵ خرداد امسال در کانال آبی «خورعبداله»  در محدوده آب‌های عراق غرق شد.

خور به شاخه‌ای (محدوده نیمه بسته آب) از دریا گفته می‌شود که به خشکی داخل شده باشد. و به آن خلیج کوچک نیز گفته می شود. خور عبداله یا خور بصره یا خلیج بصره خلیج کوچکی در انتهای شمال غربی خلیج فارس است که از غرب به بوبیان کویت و از شرق به اروند کنار(گصبه) ایران و از شمال به فاو و ام‌القصر عراق وصل می‌شود.