مراسم تشییع و تدفین پیکر شهید فخری‌زاده، رئیس مؤسسه پژوهش و نوآوری‌های دفاعی صبح دیروز با حضور جمعی از مسئولان کشوری و لشکری در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری‌ها،  در این مراسم بعد از ذکر مصیبت توسط ذاکر اهل بیت مهدی رسولی، حجت‌الاسلام آقاجانپور، رئیس عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، پیام رهبر انقلاب به‌مناسبت شهادت دکتر فخری‌زاده را قرائت و پس از آن بر پیکر شهید فخری‌زاده اقامه نماز کرد.

پس از اقامه نماز، پیکر شهید هسته‌ای میهن، برای تدفین در جوار بارگاه مطهر امامزاده صالح(ع) به این مکان انتقال داده شد و در صحن امامزاده صالح(ع) و در جوار مزار شهید شهریاری آرام گرفت.

در این مراسم امیر حاتمی وزیر دفاع، سرلشکر سلامی، فرمانده کل سپاه، سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش، سردار اشتری فرمانده ناجا، حجت‌الاسلام علوی وزیر اطلاعات، سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه، سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه و جمعی دیگر از فرماندهان نیروهای مسلح حضور داشتند.

شایان ذکر است که به دلیل محدودیت‌های کرونایی و به منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و جلوگیری از ازدحام جمعیت، این مراسم فقط با حضور فرماندهان عالی رتبه نیرو‌های مسلح و خانواده معظم شهید برگزار شد.

پیکر شهید فخری‌زاده صبح روز یکشنبه نیز پس از ورود به مشهدالرضا از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد برای طواف به حرم رضوی منتقل شد و در حرم رضوی بر دستان خادمان امام هشتم تشییع و دور مضجع شریف رضوی طواف داده شد.

 پیکر این شهید بعد از طواف حرم رضوی به قم برده شد و پس از انجام طواف در حرم حضرت معصومه (ع)، آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید بر پیکر ایشان نماز اقامه کرد.

 این آیین با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی با حضور بهرام سرمست استاندار قم، آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان حضرت معصومه (س)، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی و شماری از مسئولان استان برگزار شد.

 همچنین پیکر شهید فخری زاده عصر یکشنبه به تهران منتقل شد و در حرم مطهر امام خمینی با حضور آیت‌الله سید حسن خمینی در حرم مطهر طواف داده شد.