فعال سیاسی و تحلیل‌گر سیاسی اصلاح‌طلب، گفت: حمایت از لاریجانی تنها در شرایط خاص که بر ‌اساس یک پلتفرم روشن و یک معاهده‌نامه خیلی آشکار امکان‌پذیر است که میزان مشخص داد و ستد میان اصلاح‌طلبان و ایشان قابل احصا باشد،.

محمدصادق جوادی‌حصار، در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص برخی اخبار منتشر شده درباره شرط علی لاریجانی برای حضور در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری مبنی بر حمایت راست سنتی از وی در کنار حمایت اصلاح‌طلبان و مطرح شدن این سوال که چرا رئیس پیشین مجلس از هم‌اکنون حمایت اصلاح‌طلبان از خود را قطعی می‌داند، گفت: بنده اطلاعی ندارم که چه بخشی از اصلاح‌طلبان با ایشان گفت‌وگویی داشته‌اند و اینکه آیا در این خصوص توافقی صورت گرفته است یا خیر. اما یقیناً این عمل در سطح شورای عالی سیاستگذاری یا شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان صورت نگرفته است وگرنه خبر آن حتماً منتشر می‌شد.

وی با بیان اینکه حمایت اصلاح‌طلبان از لاریجانی امر محالی نیست، توضیح داد: باید میزان داد و ستد و از سوی دیگر مقدار تعامل و مشارکتی که در دولت در اختیار اصلاح‌طلبان خواهد بود و همچنین میزان اختیاراتی که ایشان به مجموعه مشارکت‌کنندگان و حامیان می‌دهد، از قبل مشخص شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: بدون این پیش‌زمینه‌ها، من بعید می‌دانم که چنین اتفاقی رخ دهد اما در عالم امکان هیچ چیز غیرممکنی وجود ندارد، فقط باید ببینیم که شرایط به وجود آوردن آن امکانات چه مواردی است. شاید مطرح شدن این مساله در حد گمانه‌زنی و طرح موضوع برای سنجش واکنش‌های اصلاح‌طلبان باشد. اما تصور من این است که اگر اصلاح‌طلبان دست به چنین اقدامی بزنند، در عمل پذیرفته‌اند که در منظومه سیاسی اصلاحات، نیروی کامل، جامع و شایسته‌ای برای ریاست‌جمهوری میان آن‌ها وجود نداشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه مطرح شدن چنین شرطی را یک گمانه‌زنی می‌داند، خاطرنشان کرد: در مجموع به نظر من این مسئله چیزی بیشتر از یک گمانه‌زنی نیست و این طرح موضوع با هدف سنجش افکار عمومی اصلاح‌طلبان و واکنش آن‌ها مطرح شده است، البته در این خصوص باید دقت کنیم که نه این دریچه را از هم‌اکنون ببندیم و نه اینکه از حالا فرش قرمز پهن کرده و چراغ‌های سبز را روشن کنیم. به عقیده من این مسئله یک بحث به شدت پیچیده است و نیاز است در خصوص اینکه این داد و ستد شامل چه مواردی خواهد بود، گفت‌وگو و تبادل‌نظر فراوانی صورت گیرد.