انتقادات به عملکرد هیأت رئیسه مجلس همچنان یکی از حاشیه‌های پررنگ مجلس یازدهم است که البته ماجرای انتخاب مهرداد بذرپاش به عنوان رئیس دیوان محاسبات نیز همچنان ذیل آن مطرح می‌شود.

محمدرضا صباغیان، نماینده مهریز و بافق از جمله نمایندگانی است که چندین بار انتقادات جدی نسبت به هیات رئیسه مجلس مطرح کرده است. دیروز نیز وقتی امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی که ریاست جلسه را به عهده داشت از او خواست تا تذکرش را مطرح نکند، صباغیان حسابی از کوره در رفت و خطاب به هیأت رئیسه گفت: چرا نمایندگان را تحقیر می‌کنید؟ من برای یک تذکر سه مرتبه آمدم هیأت رئیسه. والله دارید دهن نمایندگان را گچ می‌گیرید. هر موضوعی که باب میل شما نیست اجازه حرف زدن در خصوص آن داده نمی‌شود. بنده در جلسه قبلی نوبت تذکر داشتم، اما این اجازه به من داده نشد.

او در ادامه گفت: در جلسه قبلی پیرامون انتخاب رئیس دیوان محاسبات سوال بنده و عده‌ای دیگر از نمایندگان این بود که مطابق تبصره ۲ ماده ۵۱ قانون منتخب ۲۰ سال سابقه کار نداشته و همچنین بازنشسته است. اما شما اجازه ندادید تا این موضوع مهم در مجلس شفاف شود. بعد هم آقای قالیباف در تلویزیون می‌گوید همه چیز را بر اساس قانون انجام دادیم! یک نفر نتوانست در این رابطه صحبت کند خواهش می‌کنم همانطور که ما نمایندگان به شما احترام می‌گذاریم شما هم اجازه دهید ما حرف بزنیم.

صباغیان ادامه داد: اگر این مسائل در مجلس روشن شود دیگر ابهامی باقی نمانده و شبکه‌های معاند نیز نمی‌توانند از شرایط سوءاستفاده کنند. اگر نماینده قدرت نداشته باشد مردم نیز قدرت نخواهند داشت.

نامه حاجی‌بابایی به قالیباف درباره «بذرپاش»

همزمان با تداوم این اعتراضات به عملکرد هیأت رئیسه، خصوصا در مورد مهرداد بذرپاش، حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه دیروز مجلس پاسخ نامه رئیس مجلس در این خصوص را داد.

محمدباقر قالیباف چهارشنبه گذشته نامه‌ای به رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس جهت بررسی مجدد فرآیند انتخاب رئیس دیوان محاسبات نوشت که حاجی بابایی دیروز در پاسخ، نامه‌ای به قالیباف نوشت و در آن تاکید کرد: «پس از برگزاری مجدد دو جلسه اعضای کمیسیون و بررسی برخی انتقادات، بار دیگر درستی فرایند انتخاب رئیس دیوان محاسبات مورد تایید اعضای کمیسیون بودجه مجلس قرار گرفته است.»