سمنان سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان از مهاجرت کارگران به خارج از استان و بازگشت به محل تولد خود به عنوان یکی از مشکلات حوزه کارگری در این استان نام برد.

به گزارش ایسنا، علی نورانی اظهار کرد: استان سمنان نیازمند نیروی کارگری با مدرک دیپلم و زیردیپلم بوده و در این بخش با کمبود نیرو مواجه است.

وی با اشاره به مهاجرت نیروهای کارگری غیربومی از این استان افزود: هزینه‌های مسکن در استان و به خصوص مرکز استان بسیار بالاست و دستمزدهای پرداختی در این بخش به گونه‌ای نیست که این هزینه‌ها را پوشش دهد و همین یکی از دلایل بازگشت نیروهای کارگری به شهرهای محل تولد خود است.

دبیر کارگروه اشتغال استان با بیان اینکه عرضه و تقاضا در بازار کار استان با اختلال روبه‌روست، ادامه داد: در حال حاضر نیروی کار زیردیپلم در استان بسیار کم است.

وی اضافه کرد: عارضه‌یابی‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گویای این است که مهمترین عامل در کمبود نیروی کارگری در استان عمدتا به دلیل بازگشت نیروها به شهرهای خود به دلیل هزینه بالای مسکن و عدم پوشش این هزینه با دستمزدهای 

فعلی است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از ساخت مسکن کارگری به عنوان یکی از راهکارهای موثر برای حل این مشکل نام برد و تصریح کرد: برخی از کارفرماها در شهرهای استان اعلام کردند که اگر زمین رایگان در اختیار آنها قرار گیرد حاضرند که برای کارگران مسکن بسازند.