معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد در صورت تصویب برنامه هفتم برای اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان، در سال اول به ۴۸هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است.

به گزارش ایسنا، رضا فیضی‌نژاد در این باره اظهار کرد: با توجه به پیگیرهای انجام شده در برنامه هفتم توسعه، اگر موضوع متناسب‌سازی اجرا شود، حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری باید به صورت ۹۰درصد شاغل همتراز پرداخت شود که ۴۰درصد آن باید در سال اول اعمال شود.

وی ادامه داد: میزان ۹۰درصد حقوق شاغل همتراز به گونه‌ای است که در سال اول ۴۰درصد، در سال دوم ۷۰درصد و در سال سوم برنامه ۱۰۰درصد این ۹۰درصد اعمال خواهد شد.

معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری افزود: با تصویب برنامه هفتم توسعه و اجرای آن در سال ۱۴۰۳، برای اعمال متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و اعمال ۴۰درصد شاغل همتراز در حقوق بازنشستگان طی سال اول به ۴۸هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است. به عبارتی در سال ۱۴۰۳ علاوه بر بودجه جاری، فقط برای اجرای متناسب‌سازی به ۴۸هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است که در مجموع پنج سال (برنامه هفتم توسعه)، مبلغی معادل بیش از ۷۰۰هزار میلیارد تومان اعتبار را شامل می‌شود.