ایثارگران شرکتی یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی خوزستان برای تبدیل وضعیت خود همچنان بلاتکلیف و سردرگم هستند.

برخی از این کارگران در گفت‌وگو با ایلنا، از اداره راه و شهرسازی خوزستان برای عدم اجرای مصوبه تبدیل وضعیت استخدامی ۳۴ کارگر ایثارگر واحد حفاظت از اراضی انتقاد کردند. این کارگران گفتند: تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در نهادهای دولتی و عمومی، نص صریح قانون است که متاسفانه مدیران راه و شهرسازی خوزستان مانع اجرای قانون مذکور شده و عملا هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند. طبق اظهارات آنها، براساس بند (د) تبصره ۲۰ قانون بودجه ۱۴۰۰- ۱۴۰۱، همه ایثارگران نهادها ازجمله راه و شهرسازی باید، تبدیل وضعیت شده و رسمی شوند این در حالی‌ست که به پایان سال ۱۴۰۲ نزدیک می‌شویم اما هیچ‌کدام از ۳۴ کارگر ایثارگر واحد حفاظت از اراضی تبدیل وضعیت نشده‌اند.

به گفته ایثارگران راه و شهرسازی خوزستان، در برخی مواقع نص صریح قانون از سوی برخی مسئولان زیر سوال برده می‌شود و سلیقه‌ای عمل می‌کنند. در مورد تبدیل وضعیت ایثارگران، راه و شهرسازی خوزستان نباید بین کارگران واحد حفاظت از امور اراضی و سایر کارگران ایثارگر شاغل در این اداره فرق قائل شد، در غیر این صورت چاره‌ای جز شکایت به دیوان عدالت اداری برای کارگران باقی نمی‌ماند.

این کارگران با بیان اینکه برخی مسئولان راه و شهرسازی خوزستان در پاسخ به برخی از کارگران ایثارگر شرکتی می‌گویند شرایط تبدیل وضعیت با این قانون را ندارید، افزودند: جدا کردن افرادی که همه ایثارگرند برای تبدیل وضعیت درست نیست. مگر زمان جنگ تحمیلی، مسئولان بین رزمنده‌ها فرق قائل می‌شدند که امروز بین آنها فرق قائل می‌شوند.

این کارگران گفتند: در شرایطی در انتظار اجرای طرح تبدیل وضعیت شغلی خود هستیم که کارگران بخش حفاظت از اراضی با دریافت حداقل حقوق هشت تا ۹ میلیونی که آن هم با دو تا سه ماه تاخیر پرداخت می‌شود، وضعیت شغلی و معیشتی خوبی ندارند.