در حالی قسط ماهانه وام ۹۶۰ میلیون تومانی بانک مسکن حدود ۳۵ میلیون تومان می‌شود که کارگران با حقوق حداکثر ۹ تا ۱۰ میلیونی طبیعتا از لیست دریافت وام بانک مسکن حذف می‌شوند.

«عبدالجلال ایری» سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در این باره به تسنیم گفت: شاخص قیمت مسکن طبق اخبار منتشر شده در رسانه‌ها طی بازه زمانی ۱۳۷۷ الی ۱۴۰۰ حدود ۲۱۵ برابر افزایش یافته در حالی‌که حداقل دستمزد کارگران طی این سال‌ها حدود ۸۸ برابر رشد داشته که این فاصله باید با افزایش تسهیلات تکمیل شود در حالی‌که مردم توان پرداخت اقساط سنگین آن را ندارند. البته باید این آمار به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به افزایش قیمت خانه و ناتوانی مردم در پرداخت تسهیلات مسکن گفت: مسکن یکی از مطالبات به حق مردم بوده که متأسفانه طی سال‌های اخیر با افزایش قیمت شدیدی مواجه بوده که در قیاس با افزایش حداقل دستمزد کارگران تفاوت بسیار بالایی دارد.

این نماینده مجلس با اشاره به اقساط بالای ۳۵ میلیونی تسهیلات یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومانی مسکن برای خانواده‌های دارای بیش از ۴ فرزند، اظهار کرد: پرداخت اقساط با این ارقام از عهده مردم خارج بوده و لذا میزان و نحوه پرداخت اقساط مسکن باید مورد بازنگری جدی قرار بگیرد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه اکثر خانواده‌های ایرانی توان پرداخت اقساط سنگین تسهیلات مسکن را ندارند، اظهار کرد: برای کنترل این بازار پرتلاطم باید برای افزایش تولید صنعتی ساختمان و مهار فعالیت دلالان و محتکران برنامه‌ریزی کنیم.