رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: روز پنجشنبه (27 مهر) آزمون استخدام ۱۱۱هزار کادر درمان و نیروی وزارت بهداشت برای ۲۲هزار پست با تاکید بر مناطق محروم و فوریت‌های پزشکی برای کمک به بیمارستان‌های تازه تاسیس برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، میثم لطیفی اظهار کرد: برای کسانی که در ایام کرونا خدمت کرده‌اند امتیازگیری پیش‌بینی شده که در ارزیابی‌ها لحاظ خواهد شد.

وی درباره آزمون جذب معلم گفت: سازمان سنجش نتایج آزمون دبیری را به زودی اعلام خواهد کرد و حدود ۱۵هزار دبیر جدید در آموزش و پرورش خواهیم داشت. نزدیک به ۱۰هزار نفر هم تکمیل ظرفیت آموزگاری داریم. کارها در آموزش و پرورش نهایی شده و ما منتظر اعلام سازمان سنجش هستیم.

وی ادامه داد: علاوه بر آن ۱۸هزار نفری که قبلا بود ۱۰هزار نفر هم اضافه می‌شود که در مجموع ۲۸هزار نفر خواهد شد و ۱۵هزار نفر قبولی نهایی دبیری ما خواهد بود که اضافه خواهد شد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی در پاسخ به این سوال که آیا سوابق کسانی که شرکتی بوده‌اند لحاظ خواهد شد؟ اظهار کرد: از لحاظ بیمه‌ای که سوابق حتما محاسبه می‌شود. در آزمون هم چون امسال دوبخشی بوده و یک بخش آن ایفای نقش معلمی بوده طبیعتا کسانی که تجربه کار معلمی داشته‌اند در مرحله ارزیابی تکمیلی اگر آن توانمندی‌ها را داشته باشند، امتیاز بیشتری می‌گیرند.

وی درباره پرداختی‌های جدیدالاستخدام‌ها که گفته می‌شود زیر ۱۰ میلیون تومان بوده و باعث ریزش شده، گفت: پرداخت براساس نظام هماهنگ مدیریت خدمات کشوری صورت می‌گیرد و تفاوتی بین این عده و سایرین نخواهد بود.