کارگران پیمانکاری شاغل در شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی بندر امام از مدیریت جدید درخواست کردند ضمن تبدیل وضعیت، به مطالبات عقب‌افتاده آنها رسیدگی کند.

یکی از این کارگران در گفت‌وگو با ایلنا گفت: چند سال است کارگران پیمانکاری که شمارشان تا ۴۰۰ نفر می‌رسد، از مسئولان شرکت درخواست رفع تبعیض و بهبود وضعیت شغلی و مزایای دریافتی کرده‌اند اما تغییری در روند قراردادها و میزان درآمد ایجاد نشده است بنابراین از مدیرعامل جدید شرکت درخواست داریم براساس وعده‌های داده شده به مطالبات معوقه ما رسیدگی کند.

این کارگر گفت: کار اصلی کارگران پایانه‌های مخازن، بارگیری موادشیمیایی از مخازن کشتی‌ها در اسکله است. در عین حال برخی همکاران در واحد حراست، بهره‌برداری، تعمیرات، خدمات و واحد فضای سبز مشغول کارند.

به گفته وی، مدیرعامل جدید پایانه مخازن پتروشیمی کار خود را از دو ماه پیش آغاز کرده‌ و کارگران در ملاقات با او ضمن ارائه درخواست تبدیل وضعیت، خواستار اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل برای افزایش میزان حقوق که از سال‌ها پیش برای همکاران رسمی و قراردادی اجرایی شده، شدند. البته بخش دیگری از مشکلات مربوط به رفع تبعیض و بهبود وضعیت شغلی و مزایای دریافتی کارگران است چرا که دستمزد و مزایای ما در مقایسه با دیگر کارگران شرکت‌های پتروشیمی بندر امام که کار مشابه انجام می‌دهند، متفاوت است.

این کارگر پیمانکاری شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی بندر امام با بیان اینکه باید نگاه به کارگران انسانی باشد و مدیران و مسئولان باور کنند که کارگر نیز برای تهیه نیازهای اولیه زندگی خود و خانواده‌اش به حقوق مناسب نیاز دارد، از مدیرعامل شرکت درخواست کرد چاره‌ای برای وصول مطالبات عرفی، رفاهی و قانونی آنها بیاندیشد.