به دنبال اقدام کارفرمای کارخانه داروگر تهران در تعطیلی کارخانه و بیکاری ۴۲ نفر از کارگران، صبح روز چهارشنبه (دهم خرداد ماه) شماری از نمایندگان کارگری کارخانه داروگر تهران با برخی اعضای کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان تهران برای رسیدگی به مشکلاتشان، جلسه‌ای در محل ورودی این کارخانه برگزار کردند.

به گزارش ایلنا، در این جلسه یکی از کارگران گفت: دادستان کل کشور باید به پرونده مدیرانی که به سرمایه‌های کشور ضربه می‌زنند، ورود کند. برخی مدیران در بخش خصوصی با سوءمدیریت، منابع کشور را حیف و میل می‌کنند. هم‌اکنون ۶ ماه بیمه رد نشده و از دی ماه ۱۴۰۱ حقوق کارگران را نداده‌اند.

«علی خدایی» عضو شورای عالی کار در این نشست اظهار کرد: مدیران از هزاران جا تسهیلات و وام می‌گیرند و امکانات مختلفی دارند اما باز هم از اداره واحدها ناتوان هستند. وی‌ افزود: حقوق و بیمه معوقه کارگران باید پرداخت شود و ۴۵ کارگری که بی‌دلیل از داروگر اخراج شدند باید سر کار برگردند. باید سالن‌های این کارخانه را باز کنیم و با تامین اجتماعی برای برقراری بیمه درمانی کارگران نامه‌نگاری شود.

«حسین حبیبی» عضو کانون عالی شوراهای کار نیز با اشاره به عدم موفقیت خصوصی‌سازی در کشور گفت: سازمان خصوصی‌سازی برای بازگشایی کارخانه، دوباره این شرکت را به دولت برگرداند. وی افزود: این کارخانه نباید با فروش مکان کارخانه یا تعطیلی، حقوق کارگران را بدهد. خواسته کارگران و هیات مدیره کانون شورای اسلامی کار بازگشایی کارخانه است.

عضو کانون عالی شوراهای کار گفت: اصلی‌ترین مشکل، تعطیلی کارخانه و اخراج کارگران از یک سال و نیم پیش است. مشکل درمانی کارگران داروگر هم حل نشده است. ماده ۳۶ قانون تامین اجتماعی می‌گوید تاخیر در پرداخت حق بیمه نافی حق کارگران در خدمات بیمه‌ای و درمانی نیست.