وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از هدف‌گذاری و تلاش دولت برای پرداخت مطالبات بازنشستگان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، صولت مرتضوی‌ در دیدار با تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و تعاونگران استان مازندران، اظهار کرد: منابع و مصارف بودجه سال آینده 2 هزار هزار میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه تلاش دولت این بود که استقراض نداشته باشد، افزود: دولت سیزدهم 87هزار میلیارد تومان بدهی تأمین اجتماعی را به بانک‌های عامل پرداخت کرده است. مرتضوی با بیان اینکه با خلق پول تورم مهار نمی‌شود، گفت: برای تعیین دستمزد باید با سه‌جانبه‌گرایی به توافق عادلانه برسیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سیاست دولت این است تا خرید خدمت را توسعه دهیم و 120درصد منابع بیمه تکمیلی و 80درصد شرح خدمات را برای بازنشستگان افزایش دادیم.

وی با بیان اینکه آموزش کارگران را جدی بگیریم و نظام استاد شاگردی را راه بیاندازیم، گفت: نرخ بیکاری استان مازندران از نرخ بیکاری متوسط کشوری پایین است و این قابل تقدیر است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در هشتمین نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مازندران با بیان اینکه اشتغال، رونق‌‌آفرین و رمز عبور از مشکلات است، اظهار کرد: مسئولان باید شبانه‌روز پای کار باشند تا برای آحاد جامعه اشتغال ایجاد کنیم.

وی یکی از وظایف مهم دولت را ایجاد اشتغال عنوان کرد و افزود: در دهه 90 رشد اقتصادی کشور منفی بود و بدهی‌های گذشته زیادی برجا مانده که به‌عنوان نمونه صندوق بازنشستگی و چند بخش دیگر 420هزار میلیارد تومان بدهی داشته‌اند.

مرتضوی، اشتغال دانش‌بنیان را از اولویت‌های مهم دولت دانست و افزود: استان مازندران با داشتن تمام ظرفیت‌ها باید شفابخش اشتغال کشور باشد. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه اشتغال بخش کشاورزی در استان باید ارتقا پیدا کند، ادامه داد: اشتغال دریایی به رشد توسعه اقتصادی مازندران کمک می‌کند.

شخص رئیس‌جمهور تمام‌قد ایستاده تا مشکلات کشور یکی پس از دیگری رفع شود

مرتضوی با اشاره به اینکه در سال 1402 در دو بخش باید گام‌های بزرگی برداریم، ادامه داد: اشتغال از محل تبصره 18 و بازگشت به چرخه تولید واحدهای راکد اولویت اصلی در سال آینده است. وی با اعلام اینکه وزارت کار متولی اشتغال است و با مردم صادق هستیم، گفت: نظام آموزشی اشتغال مناسب نیست و مراکز آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای باید مجاهدانه پای کار باشند. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه آستین‌ها را بالا بزنیم تا شرمنده مردم نشویم، گفت: شخص رئیس‌جمهور تمام‌قد ایستاده تا مشکلات کشور یکی پس از دیگری رفع شود.

در این نشست «علی بابایی‌کارنامی» نماینده ساری در مجلس نیز با اشاره به اینکه بودجه کارآفرینی باید محقق شد، گفت: در حوزه درمان باید مشکلات رفع شود. وی با اشاره به اینکه مجلس ثابت کرده در خدمت مردم است، گفت: مشکلات جامعه کارگری را باید با وحدت همه گروه‌های کارگری و کارفرمایی حل کنیم. همچنین در این نشست نمایندگان تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و تعاونگران استان مازندران به بیان دغدغه‌ها، مطالبات و راهکارهای خود در سطح استانی و ملی پرداختند.