حقوق و دستمزد تا ۲.۳میلیون تومان از مالیات معاف می‌شود

دولت در لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور سقف معافیت مالیاتی برای کارکنان دولتی و غیردولتی را دو میلیون و ۳۰۰هزار تومان پیشنهاد داد. به گزارش مهر، براساس پیش‌بینی دولت در تبصره ۶ ماده واحده لایحه بودجه کل کشور که صبح دیروز به مجلس تقدیم شد، سقف معافیت مالیاتی برای کارکنان دولتی و غیردولتی اعم از حقوق و مزایای فوق‌العاده و کارانه، سالانه ۲۷۶میلیون ریال تعیین شد. با این حساب، نرخ مالیات بر کل درآمد کارکنان دولتی و غیردولتی تا سقف حقوق ماهیانه ۲میلیون و ۳۰۰هزار تومان صفر در نظر گرفته شده است و این حقوق‌بگیران از پرداخت مالیات بر درآمد معاف خواهند شد. اما براساس این تبصره، نرخ مالیات بر کل درآمد کارکنان دولتی و غیردولتی مازاد بر درآمد مذکور تا ۵ برابر مشمول مالیات سالانه ۱۰درصد و نسبت به مازاد آن نیز ۲۰درصد پیش‌بینی شده است. همچنین میزان معافیت مالیاتی در مورد شخص حقیقی که هیچ‌گونه درآمدی ندارد (ماده ۵۷ قانون مالیات‌های مستقیم) و همچنین مشمولان مالیات مودیانی که اظهارنامه مالیاتی خود را در موعد مقرر تسلیم کنند (موضوع ماده ۱۰۱ قانون مالیات‌های مستقیم)، سالانه تا سقف درآمد ۲۱میلیون و ۶۰۰هزار تومان خواهد بود. به این ترتیب این افراد تا سقف درآمدی ماهیانه یک میلیون و ۸۰۰هزار تومان از پرداخت مالیات بر درآمد معاف هستند.

    


اخراج 108 نفر از کارگران لوله‌سازی ماهشهر

فرماندار ماهشهر گفت: مساله اخراج 108 نفر از کارگران شرکت لوله‌سازی ماهشهر را از سوی کمیسیون کارگری استان پیگیری خواهیم کرد تا شاهد حل مشکلات کارگران، کارخانه و بازگشت به کار این کارگران باشیم. محسن بیرانوند در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به مشکلات تولید در این کارخانه اظهار کرد: این شرکت با توجه به مشکلات مالی و مسائلی که در بحث تولید داشت، تعداد 108 نفر از کارگران خود را اخراج کرده است. وی افزود: شرکت لوله‌سازی ماهشهر عنوان کرده که امکان ادامه فعالیت با توجه به مسائلی که وجود دارد اندکی دشوار شده است. بیرانوند با بیان این‌که امیدواریم مسائل تولیدی این کارخانه هرچه سریعتر حل شود، اظهار کرد: در تلاش هستیم تا مشکلات کارخانه را برای ادامه فعالیت کارخانه و بحث تولید آن حل کنیم زیرا ادامه فعالیت کارخانه منجر به بازگشت به کار کارگران اخراج شده آن می‌شود. وی خاطرنشان کرد: این کارخانه در حال حاضر با سایر کارگران خود که حدود 300 نفر هستند به تولید می‌پردازد و در تلاش هستیم تا سایر کارگران را نیز به سر کار بازگردانیم.

    


نکا چوب با ۴۰۰۰ کارگر  در حال تعطیل شدن است

نکاچوب به‌عنوان شرکتی که سرمایه عظیم ملی تلقی می‌شود این روزها حال و روز خوشی ندارد و به‌دلیل تامین نشدن مواد اولیه، در آستانه ۵۰ سالگی درگیر مشکلات فراوانی است که خطر تعطیلی این واحد بزرگ صنعتی، کارگران و کارمندان را تهدید می‌کند. این در حالی است که مسئولان این شرکت معتقدند با جمع‌آوری چوب‌های شکسته افتاده موجود در جنگل می‌توانند روح دوباره‌ای به کالبد نکاچوب بدمند.

محمدحسین ولیپور ریکنده، مسئول روابط عمومی شرکت نکاچوب میاندرود در گفت‌وگو با ایسنا با تشریح سابقه دیرینه این شرکت به وجود قریب به ۴۰۰۰ پرسنل در سال‌های اولیه رونق کارخانه اشاره و اظهار کرد: از اسفند ماه سال ۹۶ که تمامی مجوزهای مربوط به خروج درختان شکسته افتاده به یک‌باره به حالت تعلیق درآمد، شرکت با مشکل اساسی تامین مواد اولیه مواجه شد که این امر موجب خارج شدن دستگاه‌ها از خط تولید و طبیعتا از آن زمان روند فرسوده شدن دستگاه‌ها نیز آغاز شد. مسئول روابط عمومی شرکت نکاچوب میاندرود از روند کاهشی نیروی کار شرکت به تعداد ۶۲۰ نفر خبر داد و تصریح کرد: این افراد دارای مدارک مختلف تحصیلی اعم از دیپلم تا دکترا در ۲۰۰هزار هکتار از اراضی جنگلی تحت حفاظت شرکت نکاچوب با عنوان یگان حفاظت جنگل مشغول به کار هستند.