جمعی از اعضای اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با مطالبه گنجاندن مطالبات تامین اجتماعی و بازنشستگان از دولت در بودجه سنواتی، در مقابل مجلس تجمع کردند.

به گزارش ایلنا «حسن صادقی» رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در این اجتماع اظهار کرد: اینجا آمدیم تا از کمیسیون تلفیق بودجه مجلس استمداد بطلبیم. نمی‌توان در بودجه سنواتی جاری کشور ۳۲۰هزار میلیارد تومان برای دو صندوق دولتی بازنشستگی در نظر بگیرند اما برای تامین اجتماعی هیچ ردیفی در نظر نگیرند.

وی با بیان اینکه «حواله دادن مطالبات تامین اجتماعی به فروش بشکه‌های نفتی که معلوم نیست کجا فروخته می‌شود و آیا پول آن به کشور بازمی‌گردد یا خیر، بازنشستگان را به لب چشمه بردن و تشنه بازآوردن است»، گفت: دولت تعهداتی در قبال تامین اجتماعی دارد که بخشی از آن به ماده ۲۸ قانون تامین اجتماعی بازمی‌گردد و بخش دیگر در قالب مصوبات خود همین مجلس درباره حمایت از صنوف مختلف و ضرورت حمایت دولت از این صنوف است.

صادقی با تاکید بر اینکه «۸۴هزار میلیارد تومان از تعهدات دولت بابت همان تعهداتی است که مجلس، تامین اجتماعی را مجبور به پذیرش آن تعهدات در قبال اقشار و صنوف مختلف بیرون صندوق کرده»، اضافه کرد: اینکه زنان قالیباف، باربران، رانندگان و چندین قشر دیگر را در زمینه تعهد بیمه و بازنشستگی به تامین اجتماعی محول کردند، درحالی بوده که گفته شده کارفرمای آنها و سهم حق بیمه کارفرمایی آنها با دولت است اما خبری از پرداخت این سهم به صندوق نیست.