نماینده بستان‌آباد درباره وضعیت اقتصادی کشور می‌گوید: دولت تاکنون هیچ برنامه مشخص و روشنی به مجلس ارائه نداده و متاسفانه حتی همان شعار‌ها و وعده وعید‌ها و برنامه‌هایی که شفاهی در حوزه‌های مختلف گفته بود را هم انجام نداد و در هیچ‌کدام از بخش‌ها، وعده‌ها محقق نشد.

غلامرضا نوری قزلجه به رویداد۲۴ می‌گوید: چه در بحث مسکن، چه در بحث رشد اقتصادی، چه در اشتغال، چه در کنترل تورم و نقدینگی، چه در مبارزه با فساد و... هیچ‌جا عملکرد مثبت و مفیدی از دولت دیده نمی‌شود و نمی‌توانیم بگوییم که در فلان حوزه، دولت پیشرفت کرده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس می‌گوید: شعار ما در مجلس از همان اول، این بود که دولت را حمایت کنیم تا در برنامه‌هایش موفق شود و کماکان هم این حمایت را داریم ولی حداقل در عمل این احساس را نداریم که این موضوعات برای خود دولت هم دغدغه باشد. مثلاً دولت حتی پیش خودش نمی‌گوید که من به مردم در انتخابات و مجلس، شعار و وعده دادم و رای اعتماد گرفتم، پس چگونه به حرف‌هایم عمل کنم و از چه کسانی کمک بگیرم؟ به نظر می‌آید که یک دایره محدود و مدیریت هیاتی بدون توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم، وضع تولید، منابع تولید، ارزش پول ملی، تورم و خروجی تصمیمات، کار را به دست گرفته است.

وی می‌گوید: وقتی مردم با ما صحبت می‌کنند، هیچ حرفی برای گفتن نداریم. به طور مثال قیمت مسکن، خودرو، اقلام اساسی و دارو چند برابر شده است. از این‌رو هیچ توجیهی برای مردم نداریم. واقعاً نمی‌دانیم چه بگوییم و چطوری شرایط را برایشان تشریح کنیم که وضع این‌گونه شد؟ مسئولان نسبت به موضوعات به این مهمی و اساسی در کشور، حس بی‌خیالی و کم‌توجهی دارند.

عضو مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی می‌گوید: در مجلس هم برخورد‌های نمایندگان با دولت، مثلاً در مورد استیضاح‌ها جدی نیست. انتظار داشتیم که دولت خودش کابینه را مقداری ترمیم و دایره سیاسی را کمی بزرگ‌تر بگیرد و در همین جریان فکری، از افراد کارآمدتر و کاربلدتر استفاده کند که متاسفانه این کار هم به صورت مشخص و چشمگیر اتفاق نیفتاد.

نوری می‌گوید: دولت روی تدوین بودجه نیز کار خاصی انجام نداد و این مقدار بی‌انضباطی در حوزه برنامه و بودجه شاید هیچ‌وقت سابقه نداشته باشد که برنامه‌ای نوشته نشود و بودجه با یک ماه تاخیر بدون آنکه قبلش برنامه توسعه هفتم به مجلس بیاید به ما ارائه کنند. بودجه امسال، وضعیت اسف‌باری دارد و یک بودجه تورم‌زا است که رکود را رقم خواهد زد و عملاً هیچ‌کدام از شاخص‌ها را بهبود نخواهد بخشید و وضع گذشته را ادامه خواهد داد. سال ۱۴۰۲، معیشت مردم سخت‌تر خواهد شد و این موضوع از لایحه بودجه‌ای که دولت به مجلس آورده کاملاً مشخص است.