معلمان خرید خدمات شهرستان‌های استان تهران می‌گویند: برخی از ما سابقه کار بالای ۱۰ سال خدمت داریم اما به دلیل شرایط سنی نتوانستیم تبدیل وضعیت شویم.

جمعی از این افراد صبح دیروز (دوازدهم دی ماه) در گفت‌وگو با ایلنا، از تجمع مقابل اداره آموزش و پرورش شهرستان‌های کل استان تهران خبر داده و گفتند: طبق بخشنامه‌ای که آموزش و پرورش صادر کرده، قرار شد معلمان خرید خدمت شهرستان‌های استان تهران به صورت قرارداد کار معین در وزارت آموزش و پرورش جذب شوند اما برخلاف آنچه در بخشنامه آمده، برای تبدیل وضعیت معلمان شرط سنی گذاشته‌اند. این عده می‌گویند: طبق این بخشنامه برخی از معلمان بدون شرایط سنی در استان‌های دیگر قرارداد کار معین شده‌اند و فقط آموزش و پرورش شهرستان‌های کل استان تهران چنین شرطی برای معلمان گذاشته است.

این معلمان می‌گویند: سال‌ها با حقوق پایین در مناطق دورافتاده استان تهران تدریس کردیم و حقوقی که می‌گرفتیم خرج رفت و آمدمان می‌شد اما حالا می‌گویند برای تبدیل وضعیت باید زیر ۳۵ سال سن داشته باشید!

به گفته این معلمان، با چنین شرطی برخی از معلمان خرید خدمات با سابقه یک سال تدریس جذب شده‌اند اما معلمی که ۱۲ سال سابقه تدریس دارد، نمی‌تواند قرارداد مستقیم شود.

آنها همچنین به نوع قرارداد خود اعتراض کردند و گفتند: معلمان خرید خدمات به دلیل اینکه حقوق خود را با واسطه یک شرکت از آموزش و پرورش می‌گیرند، نسبت به معلمان قرارداد مستقیم حقوق کمتری می‌گیرند. همچنین نه تنها حقوق خود را هر چند ماه یک بار دریافت می‌کنند بلکه حتی برای سه ماه تابستان حقوقی دریافت نمی‌کنند. یکی از این معلمان گفت: سال گذشته با ۴۰۰ دانش‌آموز، ۳ میلیون و ۲۰۰هزار تومان حقوق می‌گرفتم که چون سرپرست خانوار هستم، مجبور بودم بعد از کلاس در اسنپ هم کار کنم.