کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن «شمال شرق دو» از عملکرد شرکت پیمانکار در پرداخت حق بیمه خود گلایه‌مند هستند.

به گزارش ایلنا، در حال حاضر کارفرمای این مجموعه بزرگ خدمات ریلی بابت سه ماه حق بیمه، به‌رغم کسر از حقوق کارگر به تامین اجتماعی بدهکار است. این بدهی که مربوط به سه ماه گذشته است، کارگران باسابقه را نگران کرده که با استمرار و انباشته شدن بدهی، امکان دریافت خدمات درمانی رایگان برای آنها و خانواده‌هایشان وجود نداشته باشد.

به گفته این کارگران، علاوه بر مشکلات مربوط به تامین اجتماعی، آنها در دریافت هزینه‌های درمان بیمه تکمیلی خود از شرکت بیمه‌گر طرف قرارداد نیز با مشکل روبرو هستند.

کارگران گفتند: به دلیل ناکارآمد بودن خدمات ارائه شده توسط بیمه پایه تامین اجتماعی، ما کارگران هر ماه مبالغی را بابت بیمه تکمیلی هزینه می‌کنیم و با وجود آنکه کارفرما هزینه بیمه تکمیلی ماهانه را از حساب کارگران کسر می‌کند اما هنوز ارائه خدمات به درستی انجام نمی‌شود.

به گفته کارگران، برخی همکاران ابنیه فنی از دو سال پیش هنوز موفق به دریافت هزینه‌های درمانی خود از شرکت‌های بیمه‌گر طرف قرارداد نشده‌اند.

کارگران نگهداری از خطوط راه‌آهن شمال غرب تصریح کردند: با توجه به هزینه‌های کمرشکن درمان و ناکافی بودن خدمات دفترچه بیمه توقع داریم شرکت پیمانکار هرچه سریع‌تر با پرداخت معوقات بیمه پایه تامین اجتماعی، تکلیف قرارداد با بیمه‌گذار تکمیلی را مشخص کنند تا بتوانیم از خدمات بیمه تکمیلی درستی بهره‌مند شویم.

طبق اظهارات این کارگران، در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که اگر یک کارگر بیمه تکمیلی نداشته باشد نمی‌تواند از خدمات درمانی مناسب استفاده کند چراکه هزینه‌های درمان گاهی از دستمزد ماهانه کارگران بیشتر است.