نیروهای بخش خصوصی مخابرات گیلان با اشاره به تداوم وضعیت شغلی و عدم توجه به مشکلاتشان می‌گویند: مسئولان مخابرات به جای حل مشکل، رئیس انجمن صنفی را از کار بیکار کرده‌اند تا درس عبرتی باشد برای سایرین تا به دنبال مطالبه حداقلی‌ترین حقوق قانونی خود هم نباشند!

به گزارش ایلنا، این عده می‌گویند: با وجود پیگیری انجمن صنفی کارگری مخابرات گیلان و مکاتبات بسیار با مقامات استانی و کشوری درباره مشکلات و شکایت به مراجع حل اختلاف، نه تنها مشکلی حل نشده بلکه تصمیمات نادرست مدیران مجموعه، سبب تضییع بیشتر حقوق نیروها شده است.

ازجمله مهم‌ترین مشکلات نیروهای بخش خصوصی مخابرات گیلان، بدهی مخابرات به تأمین اجتماعی و در نتیجه‌ عدم اعتبار بیمه پایه و تکمیلی این نیروها است. همچنین این نیروهای پیمانکاری بارها به قرارداد خود اعتراض کرده‌اند.

این نیروها می‌گویند: افرادی که پیگیر کار ما هستند، در مورد شرایط کار و حقوق دریافتی ما حقیقت را نمی‌گویند. اینکه ما مشکل بیمه داریم و حقوقمان ناچیز است را نه تنها به اطلاع مسئولان بالادستی نمی‌رسانند بلکه تمام تلاش خود را می‌کنند تا وضعیت ما را بهتر از آن چیزی که هست، نشان دهند. در همین رابطه، انجمن صنفی کارگری بخش خصوصی مخابرات گیلان در بیانیه‌ای با اشاره به مشکلات این نیروها و تأکید بر عدم حل مشکلات با وجود پیگیری‌های بسیار، نوشت: «مدیران شرکت مخابرات با هدف قرار دادن رئیس هیات مدیره انجمن صنفی مخابرات گیلان و تعلیق وی از کار، قصد به حاشیه کشاندن اصل مطالبات و جوسازی برای عقب‌نشینی پرسنل از مواضع قانونی خود را دارند. رویکردهای قهریه با سرمایه‌های انسانی و به خصوص نمایندگان صنفی از یک‌سو و عادی‌سازی مشکلات کارکنان مخابرات نزد دستگاه‌های نظارتی و گزارش خلاف واقع به آنان از سوی دیگر، منجر به وخیم‌تر شدن بیش از پیش شرایط شده است».