کارگران کارخانه «سرما آفرین» واقع در شهرک صنعتی البرز قزوین خواستار اجرای صحیح طرح طبقه‌بندی مشاغل برای افزایش دستمزدهایشان در حوزه کاری خود شدند.

به گزارش ایلنا، کارگران این کارخانه بیش از صد نفر هستند که درآمد برخی از آنها نزدیک به حداقل حقوق است و دریافتی ماهانه‌شان کفاف معاش زندگی‌شان را نمی‌دهد. به همین دلیل آنها یک تجمع صنفی در محوطه محل کارشان در کارخانه ترتیب دادند.

به گفته یکی از این کارگران، سال‌هاست طرح طبقه‌بندی مشاغل برای کارگران این واحد تولیدی به اجرا درآمده اما به‌روزرسانی نشده است.

او با بیان اینکه کارگران پیگیر وضعیت افزایش دستمزد خود هستند، گفت: آنچه باعث افزایش حقوق کارگران می‌شود اجرای صحیح و به‌روز طرح طبقه‌بندی مشاغل است که طبق مقررات کار و تامین اجتماعی باید در کارگاه‌های بالای ۱۰۰ نفر اجرا شود.

او با بیان اینکه کارگران از اداره کار و باقی مقامات کارگری در منطقه شهرک صنعتی درخواست کرده‌اند پیگیر مطالبه اجرای صحیح طرح طبقه‌بندی مشاغل باشند، گفت: طرح طبقه‌بندی مشاغل برای کارگران این کارخانه و سایر واحد‌های تولیدی که این قانون را در گذشته اجرا کرده‌اند هر شش سال یک بار باید به‌روزرسانی شود تا دریافتی کارگران بالا رود.