یک فعال کارگری گفت: چرا کارگرانی که سال‌ها در کارهای با ماهیت دائم کار می‌کنند، باید قرارداد حجمی و شرکتی داشته باشند اما عده‌ای به راحتی و سریع استخدام می‌شوند؟

مجتبی نورانی در گفت‌وگو با ایلنا گفت: مدیریت جدید منطقه آزاد اروند، نیروهایی خارج از سازمان را به استخدام رسمی درآورده که هیچ‌گونه سابقه کار در این سازمان ندارند. این درحالی است که برای گرفتن پست مدیریتی باید مراتبی طی شود.

وی گفت: بسیاری از پرسنل ما بالای ۱۰ تا ۱۸ سال سال سابقه کار دارند اما هنوز به استخدام سازمان درنیامده و قراردادی و نیروی شرکتی هستند چراکه طبق ابلاغیه دبیرخانه، به دلیل کمبود بودجه، سازمان حق استخدام نیروی جدید ندارد. با این حال تعدادی نیرو بعد از تغییر مدیریت، جذب یکی از شرکت‌های سازمان منطقه آزاد اروند شده‌اند و حقوق‌های بالا می‌گیرند.

نورانی گفت: اگر قرار است استخدامی صورت بگیرد چرا این استخدام برای کارگر باسابقه بالا نیست؟ اگر بودجه ندارند چرا عده‌ای به راحتی وارد سازمان می‌شوند و از همان اول با حقوق بالا استخدام می‌شوند؟ کارگران اعتراض خود را به گوش عبدالملکی رساندند و وی قول داد انتصابات جدید را پیگیری کند.

این فعال کارگری گفت: این سازمان حدود هزار و 200 نیرو دارد که از این تعداد نزدیک به ۷۰۰ نفر، نیروهای قراردادی و شرکتی هستند. این کارگران خواستار اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و تبدیل وضعیت ایثارگران هستند.