رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با بیان اینکه خواسته کارگران کنترل نرخ تورم است و دنبال افزایش حقوق نیستند، بر ضرورت حفظ قدرت خرید خانوارهای کارگری تاکید کرد. فتح‌الله بیات در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در بحث حقوق و دستمزد انتظار این است که هر تصمیمی که راجع به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی گرفته می‌شود، با رعایت اصل سه‌جانبه‌گرایی باشد نه اینکه بدون حضور نمایندگان طرفین، تصمیم گرفته و ابلاغ شود و بعدها چالش‌ها و مشکلات بسیار را شاهد باشیم. وی گفت: شورای عالی کار سال گذشته سبد معیشت کارگران را حدود ۹ میلیون تومان تعریف کرد که البته این سبد معیشتی همان زمان هم اشکال داشت و کامل نبود ولی با وجود تعیین رقم در کمیته مزد، در بهترین حالت حقوق و دریافتی کارگران به ۶ میلیون و ۵۰۰هزار تومان رسید.

به گفته رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی، به‌رغم آنکه حداقل دستمزد کارگران، ۵۷درصد افزایش پیدا کرد، به دلیل افزایش هزینه‌ها و تغییر نرخ بسیاری از اقلام، این افزایش عملا از ماه دوم سال خنثی شد و قدرت خرید خانوارهای کارگری به تدریج کاهش یافت.

وی در پایان گفت: کارگران هیچ‌گاه دنبال افزایش دستمزد نبودند. بهترین حالت این است که رشد افزایش نقدینگی و نرخ تورم را کنترل کنیم تا قدرت خرید جامعه به خصوص کارگران حفظ شود.