وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سازمان امور اداری و استخدامی کشور تصمیماتی را برای همسان‌سازی در پایه‌های حقوقی اتخاذ کرده که امیدوارم اجرایی و مشکلات کارمندان حل شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، صولت مرتضوی در نشست سراسری زیست‌بوم ملی اشتغال با اشاره به برخی گلایه‌ها از دریافتی‌ها و عدم رعایت عدالت در پرداخت‌ها که از سوی کارمندان ادارات کل تعاون استان‌ها اعلام شده، اظهار کرد: ساماندهی پرداختی‌ها در دستور کار دولت است و لایحه‌ای در این زمینه داده تا گشایشی در این زمینه ایجاد شود.

وی به ظرفیت‌های خالی واحدهای تولیدی تعطیل یا نیمه‌تعطیل کشور اشاره کرد و افزود: باید از ظرفیت‌های خالی شهرک‌های صنعتی که صنایع و زیرساخت‌های اولیه و ماشین‌آلات آن تامین شده اما به دلیل عدم به‌کارگیری دانش یا مشکلات مالی، تعطیل شده‌اند به شکل مطلوب استفاده کرد تا به بهره‌وری و رشد هشت درصدی در اقتصاد کشور دست یافت.

مرتضوی با اشاره به وجود برخی مجهولات در ارائه آمار اشتغال ادامه داد: جمعیت فعال کشور ۲۶ میلیون نفر است که در بخش‌های مختلف مشغول به کار هستند اما برخی مشاغل در سامانه ثبت نشده و از سوی دیگر مطلوب نیست که تعاریف متعددی از فرصت شغلی یا اشتغال پایدار در کشور وجود داشته باشد. باید سامانه‌ای تعریف شود تا دیگر روایت‌های مختلف از اشتغال و فرصت‌های شغلی نداشته باشیم و بتوان با دریافت کد ملی فرد، بیکار یا شاغل بودن وی را تعیین کرد که بستر لازم برای این بخش وجود دارد و باید از آن برای ساماندهی این بخش بهره گرفت.