یک فعال کارگری خواستار حمایت بانک‌ها از تولیدکنندگان داخلی شد و گفت: چرا کالایی که می‌توان مشابه آن را در داخل تولید کرد، وارد می‌شود که هم کارفرمایان ضرر کنند و هم باعث بیکاری کارگران و جوانان مملکت

شود؟

رحمت‌الله پورموسی در گفت‌وگو با ایسنا، احیای مجدد کارخانه‌های تعطیل و نیمه‌فعال را در رونق بازار کار، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و بهبود وضع معیشت کارگران موثر خواند و گفت: اگر تاکید داریم که از اقتصاد نفتی فاصله بگیریم و بر تولید داخل متمرکز شویم، باید به سمت تقویت بنگاه‌های اقتصادی و تولید داخل برویم.

وی افزود: اگر درصدد رقابت‌پذیری هستیم باید به کارخانه‌ها و تولید داخلی اهمیت بدهیم و احیای کارخانه‌های تعطیل و راکد، گام موثری در تحقق این هدف است. آقای رئیسی در زمانی که رئیس قوه قضاییه بودند، این هدف را دنبال می‌کرد. حال که رئیس دولت شده باید فعال‌سازی کارخانه‌های راکد را با جدیت بیشتری ادامه دهد.

این فعال کارگری با بیان اینکه موانع پیش روی تولیدکنندگان باید برداشته شود، افزود: بیشترین محدودیت‌ها و موانعی که تولیدکنندگان با آن دست به گریبان هستند، مسائل مالیاتی، بدهی‌های بانکی، نبود نقدینگی و واردات بی‌رویه محصولات خارجی هستند.

پورموسی با بیان اینکه واردات بی‌رویه کمر تولیدکننده داخلی را شکسته است، اظهار کرد: چرا کالایی که می‌توانیم مشابه آن را در داخل تولید کنیم، وارد می‌شود که هم به تولید داخل لطمه بزنیم و باعث بیکاری کارگران و جوانان مملکت شود و هم کارفرمایان ضرر کنند؟ وی ابراز امیدواری کرد: با اصلاح نظام بانکی در کشور، بانک‌ها بیش از گذشته در خدمت تولید و تولیدکنندگان داخلی باشند.