معوقات حقوقی بازنشستگان دانشگاه‌های علوم پزشکی پرداخت نشده است. این معوقات فقط محدود به پاداش پایان خدمت نیست و ۱۵درصد ترمیمی سال گذشته هنوز به این بازنشستگان پرداخت نشده است.

به گزارش ایلنا، «عبدالرضا جهانمردی» فعال صنفی بازنشستگان در این رابطه می‌گوید: بیش از یک سال است که ۲۰۰هزار بازنشسته علوم پزشکی در انتظار صدور احکام ترمیمی هستند. ۱۵درصد ترمیم حقوق که پانزدهم تیرماه ۱۴۰۰ مصوب شده، هنوز به بازنشستگان پرداخت نشده است. سیزده ماه از تصویب آن گذشته اما هنوز مصوبه اجرایی نشده و مشخص نیست چه زمانی قرار است اجرایی شود. به گفته وی، مدیران صندوق بازنشستگی ادعا می‌کنند نقدینگی نداریم و نمی‌توانیم خلق پول بکنیم و مدیران سازمان برنامه و بودجه اعتبار لازم برای پرداخت معوقات بازنشستگان اختصاص نمی‌دهند.

جهانمردی اضافه می‌کند: ده‌ها رای قطعی دیوان عدالت داریم که این ۱۵درصد ترمیمی لازم‌الاجراست و باید صندوق به فوریت معوقات بازنشستگان را پرداخت کند اما تامین اعتبار انجام نمی‌شود و توضیحات روشنی در ارتباط با زمان پرداخت نمی‌دهند. همین ترمیم برای برخی دانشگاه‌های کشور اجرا شده اما بازنشستگان دانشگاه‌های علوم پزشکی محروم مانده‌اند.

این فعال صنفی به سایر مطالبات بازنشستگان علوم پزشکی اشاره می‌کند: دو سال است افزایش گروه بازنشستگان قبل از ۹۶ پرداخت نشده و برای اجرای متناسب‌سازی نیز اعتبار لازم اختصاص نداده‌اند، ضمن اینکه حق مناطق جنگی بازنشستگان نیز نادیده گرفته شده است. جهانمردی می‌گوید: انتظار داریم قبل از پایان سال احکام ترمیمی ۲۰۰هزار بازنشسته علوم پزشکی صادر شود و مقدمات پرداخت معوقات سیزده ماه قبل نیز فراهم آید.