رئیس اتحادیه نان‌های فانتزی گفت: برخی گمان می‌کنند اگر نخرند تغییری ایجاد می‌شود. هنگامی که تقاضا به هر دلیل حتی راه‌اندازی کمپین نخریدن کاهش یابد، عرضه نیز کاهش می‌یابد و بنگاه اقتصادی وقتی متقاضی برای تولیدات خود نداشته باشد، دلیل و انگیزه‌ای برای تولید ندارد و تعطیل می‌کند. به گزارش ایلنا، محمدجواد کرمی گفت: وقتی قیمت‌ها بالا رفته و تولید گران تمام می‌شود، انتظار اینکه با راه انداختن کمپین تحریم و نخریدن یک کالا، قیمت‌ها کنترل شود، انتظاری غیرمنطقی و البته نشدنی است.

وی از تهدید بازار اشتغال در نانوایان صنعتی خبر داد و گفت: وقتی مردم نان صنعتی نخرند یا نتوانند بخرند، نانوایان صنعتی که بازار فروش خود را از دست داده‌اند، ناچار می‌شوند نیروی کار را اخراج کنند. البته کارگر وظیفه‌شناس و کوشا برای هر تولیدکننده‌ای با ارزش است اما برخی از نانوایان صنعتی به کارگرانشان گفته‌اند که فعلا سر کار حاضر نشوند تا تکلیف وضعیت آرد برای نان‌های صنعتی روشن شود.

کرمی گفت: هر واحد تولید نان صنعتی به طور متوسط هشت کارگر دارد که حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی باعث شده دست به تعدیل نیرو بزند و اگر چاره‌اندیشی نشود و نانوایی‌های صنعتی همچنان با رکود روبه‌رو باشند، در آینده نه چندان دور باید شاهد بحران در این صنعت باشیم.