جمعی از کارگران بازنشسته مجتمع هفت‌تپه در اعتراض به طولانی شدن روند رسیدگی به شکایت خود در هیات تشخیص اداره کار پیش از ظهر روز یکشنبه (۱۸ اردیبهشت ماه) برای چندمین مقابل ساختمان اداره کار شوش تجمع کردند.

به گزارش ایلنا، یکی از این بازنشستگان با بیان اینکه بیش از یک سال است به دنبال وصول بخشی از مطالبات جا مانده خود از کارفرما هستیم گفت: در نتیجه بی‌توجهی کارفرما به پرداخت مطالباتمان، ناچار شدیم بعد از یک سال دوندگی، در هیات تشخیص اداره کار شهرستان شوش طرح شکایت کنیم ولی روند رسیدگی به شکایات در هیات تشخیص اداره کار شوش در حالی از بدو تشکیل پرونده به کندی دنبال می‌شود که بارها این موضوع را به مسئولان اداره کار شوش گزارش داده‌ایم اما مثمرثمر واقع نشده است.

وی با بیان اینکه هیات تشخیص به مستندات ارائه شده از سوی کارگران بازنشسته نیشکر هفت‌تپه توجه نمی‌کند و با رد شکایت آنان تاکید کرده باید موضوع شکایت خود را مستقیما به دیوان عدالت اداری ببرند، اضافه کرد: طبق قانون کار هر گونه اختلاف فردی بین کارفرما و کارگر، در مرحله اول از طریق سازش مستقیم بین کارفرما و کارگر و یا نمایندگان آنها در شورای اسلامی کار و در صورتی‌که شورای اسلامی کار در واحدی نباشد، از طریق انجمن صنفی کارگران یا نماینده قانونی کارگران و کارفرما حل و فصل خواهد شد و در صورت‌ عدم سازش از طریق هیأت تشخیص و هیأت حل اختلاف و در نهایت دیوان عدالت اداری به ترتیب، رسیدگی و حل و فصل خواهد شد.

او گفت: مستندات ما بازنشستگان شامل آرای عمومی دیوان عدالت اداری (برای پرداخت سنوات شغلی و مرخصی ذخیره)، نامه اداره کل کار و تامین‌اجتماعی استان و اداره کار شهرستان شوش است که در آن کارفرما ملزم به پرداخت (حق بیمه و ایاب و ذهاب) شده است. هیات تشخیص همه این مستندات قانونی را فاقد ارزش حقوقی دانسته و موضوع شکایت کارگران را پیگیری نمی‌کند.