وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شناسایی ۴۰۰هزار کارآفرین در کشور خبر داد و گفت: این عده شناسنامه و کددار خواهند شد و مورد حمایت وزارت کار قرار می‌گیرند.

به گزارش ایسنا، حجت عبدالملکی اظهار کرد: کارآفرینان حرفه‌ای، میدان‌دار اصلی زیست‌بوم ملی اشتغال هستند که به‌رغم سختی‌های زیادی که با وجود مشکلات اقتصادی، تحریم نظام معیوب بانکی، سیستم معیوب تامین اجتماعی و بیمه و مالیات می‌کشند اما خم نمی‌شوند و خود را حفظ می‌کنند.وی افزود: اگر دست و پای کارآفرینان را نبندیم و آنها را اذیت نکنیم، خودشان می‌توانند مسأله اشتغال را جمع کنند. مهم این است که چوب لای چرخ فعالیت کارآفرینان نگذاریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: در اصلاح رویه‌ها و در بخش‌های مختلف تلاش این است که جایگاه ایران به لحاظ سهولت کسب و کار ارتقا یابد و ایران در رنکینگ‌های بین‌المللی جایگاه خوبی به دست آورد.

وی در پایان از چهار کلان پروژه این وزارتخانه نام برد و با بیان اینکه در وزرات کار خود را نسبت به کار و زندگی و رفاه و اموال مردم مسئول می‌دانیم، اظهار کرد: براساس این چهار محور، چهار کلان‌پروژه را در وزارت کار دنبال می‌کنیم. در بحث کار، کلان‌پروژه زیست‌بوم ملی اشتغال را که مصوب شورای عالی اشتغال است، در بحث زندگی مردم، کلان‌پروژه ساماندهی صندوق‌های بازنشستگی و تامین اجتماعی کشور را که بخش زیادی از آتیه مردم و بیمه‌شدگان را شامل می‌شود، در ارتباط با رفاه مردم، کلان‌پروژه رفع فقر را که شامل برنامه سه مقطعی است پیگیری می‌کنیم و در خصوص اموال مردم ما امانت‌دار بخش زیادی از اموال مردم هستیم و شرکت‌هایی که تابعه صندوق‌هایی هستند به موجب قانون مدیریتشان تحت نظارت وزارت کار قرار دارند و بیش از ۶۰۰ شرکت  در بخش‌های مختلف نفتی، پتروشیمی سیمان دارویی، گردشگری و حمل و نقل وجود دارد.